Dat was het dan.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke Oel - WaarBenJij.nu Dat was het dan.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

Dat was het dan..

Door: Marieke van Oel

Blijf op de hoogte en volg Marieke

04 Januari 2015 | Nederland, Amsterdam

Dat was het dan. Terwijl ik dit typ zit ik op het vliegveld in Washington DC. Het tweede deel heb ik zelfs in het vliegtuig geschreven.

Na het vertrek uit Pensacola ben ik samen met Sofi naar Orlando gegaan. Gelukkig had ik Sofi om me te helpen met mijn bagage, want die 2 koffers en een trolley waren niet echt handig.
Die zondag zijn we naar Universal Studios geweest. Hier zijn we in bijna alle attracties geweest en die waren erg gaaf. Heel veel attracties met 3D effecten. In Universal heb je ook de Harry Potter wereld en daar hebben we natuurlijk ook een bezoekje gebracht.
Maandag zijn we naar Disney’s Magical Kingdom geweest. Het park is heel erg mooi en helemaal het kasteel was erg indrukwekkend. Het was wel echt enorm druk met soms wel wachttijden van 2 uur. Daardoor hebben we veel attracties maar overgeslagen. We konden aan het einde van de dag geen kinderwagen of rolstoel meer zien.
Na twee dagen slenteren over de parken vonden we het wel tijd om een dagje te relaxen. We hebben lekker uitgeslapen en zijn bij het zwembad gaan liggen. We waren tenslotte toch in Florida. ’s Avonds zijn we lekker op tijd naar bed gegaan zodat we de volgende dag klaar waren voor onze laatste dag.
Op woensdag zijn we naar het andere deel van Universal geweest; Islands of Adventures. Het was super rustig in het park en we konden bij sommige attracties zo doorlopen. Het was heerlijk weer dus ook de achtbanen met water waren leuk om te doen. Konden we daarna lekker in de zon opdrogen met een ijsje.

Na 5 dagen Orlando was het tijd om naar Michigan te gaan. Voor Sofi was dit de eerste keer sinds ons high school jaar dus ze vond het wel erg spannend. Bonnie en Dawn stonden ons op te wachten. Dat weekend had ik meteen allerlei christmas parties en heb ik alle familieleden dus weer gezien. Erg leuk om iedereen weer even gezien te hebben. Kerstavond hebben we gewoon met de Meppelinks gevierd. Er lagen genoeg cadeautjes, gelukkig hadden ze er rekening mee gehouden dat ik alles wel mee moest kunnen nemen. De rest van de tijd heb ik gewoon doorgebracht met vrienden en de Meppelinks. Vooral Abbie heb ik veel gezien en Sofi natuurlijk. Ik heb ook de tijd genomen lekker te relaxen, want dat had ik de afgelopen maanden natuurlijk nog niet genoeg gedaan. De tijd is voorbij gevlogen, maar ik vind het ook wel lekker nu naar huis te komen.

Helemaal nu ik hier in het vliegtuig zit, kunnen de komende 5 uur niet snel genoeg gaan. Ik heb zin in mijn broodje oude kaas en carpaccio decadent! Bedankt voor het lezen van mijn blog en de leuke reacties die ik hierop heb gehad. Ik zie jullie allemaal snel weer.