De eerste week - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Marieke van Oel

Blijf op de hoogte en volg Marieke

30 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Pensacola

Op veler verzoek hier dan mijn eerste blog vanuit Pensacola!

Vorige week woensdag was het dan eindelijk zover. Samen met Willemijn en Anniek ben ik op het vliegtuig gestapt. De reis was goed te doen. Veel goede films en lekker kunnen slapen. Bij de overstap was ik echt blij dat we met zijn drieën waren, er stonden erg lange rijen bij de douane. Ik had sowieso niet zo'n mazzel met controle. Mijn handbagage is helemaal gecheckt en moest ook al één van de enigen mijn laptop aanzetten in verband met die nieuwe regel. Bij de overstap moest ik met al mijn bagage door de xray controle.

Gelukkig is dat ook allemaal goedgekomen en kwamen we, zoals gepland, rond 18:15 op Pensacola airport aan. Hier stonden twee erg lieve vrijwilligers op ons te wachten om ons naar campus te brengen. Ze hadden zelfs een welkomstpakketje gemaakt met daarin de hoognodige dingen.
Na het inchecken zijn we richting de Walmart gegaan om de benodigde spullen voor in het appartement te kopen. Met tassen vol met potten, pannen, beddengoed en noem het maar op zijn we weer terug gegaan.

In de afgelopen week heb ik vooral veel feestjes gehad. We zijn met een groep van 12 Nederlanders en samen met de andere internationale studenten vermaken we ons hier perfect. Het voelt eigenlijk gewoon alsof ik op vakantie ben gegaan met mensen die ik allemaal niet ken.
Zondag zijn we naar het strand geweest, dat is ongeveer een half uurtje rijden. Natuurlijk ben ik meteen flink verbrand en dus de hele week vuurrood geweest. Nu ben ik wel lekker bruin dus dat maakt het wel weer goed.

Maandag moesten we, helaas, toch wel een beetje terug naar de realiteit. De eerste lessen stonden op het programma. Ik heb een prima rooster. Ik heb op maandag en woensdag van 16:00 tot 17:15 les en op dinsdag en donderdag van 8:00 tot 10:45 en van 14:30 tot 15:45. Ik maak me niet zo druk om de vakken. Ik kan alles goed volgen en moet dus gewoon zorgen dat ik al mijn punten haal!

Morgen gaan we op een tubing trip, 4 jaar geleden in Amerika vond ik dat heel erg leuk dus hopelijk wordt morgen ook weer een leuke dag.

O ja het is hier trouwens erg lekker weer. Wil jullie totaal niet jaloers maken hoor:)

  • 30 Augustus 2014 - 18:53

    Saskia:

    Haha dit is wel een hele korte samenvatting van al jouw belevenissen van de afgelopen 10 dagen hé?
    Leuk om te horen/lezen dat je het zo geweldig naar je zin hebt.
    Vier jaar gelden was je motto Don't dream it! Do it!
    Toen had je een hele mooie tijd waaraan je zelfs een complete extra familie aan hebt over gehouden.
    Is het motto dit jaar Don't dream it! Do all you can! ;)
    Lijkt er in ieder geval op dat ook dit weer een geweldige ervaring wordt.
    Geniet ervan meisje. Dikke kus mama

  • 30 Augustus 2014 - 19:02

    Oma:

    Dat is wel een erg druk lesprogramma zeg....................... Blijft er nog wel genoeg tijd over voor al die alcoholvrije feestjes?
    Dikke pakkerd.
    Oma

  • 31 Augustus 2014 - 02:14

    Marcel En Sara:

    Hey Marieke,

    Heel veel succes weer in Amerika en natuurlijk ook veel plezier.

    Liefs en groetjes,
    Marcel en Sara

  • 31 Augustus 2014 - 12:36

    Remko:

    Hé nicht,

    Blijkbaar hebben Oelen een potentielesmokkelkop, want ik kwam er zonder problemen in :=)
    Mijn mening over studeren is wel bekend, maar zoals jij dat doet is 't ook eigenlijk in z'n geheel meer een soort feessie!
    Die punten hallen zal voor jouw wel een peace of cake zijn.

    Veel plezier daar en pas op voor die dikke Amerikaanse boys hé!

    Grz,

    Remko

  • 31 Augustus 2014 - 14:45

    Willie Jooren :

    Zo te horen heb je het al prima naar je zin . De school tijden nou die willen we allemaal wel . Ik kijk al uit naar al je belevenissen die je in je blog gaat schrijven. Nou heel veel succes verder maar jou kennende komt dat wel goed Gr wil

  • 01 September 2014 - 08:32

    Anneke:

    Wie van te voren gezegd had dat je een week lang naar feestjes zou gaan, had ik keihard uitgelachen.. Een week lang? Veeeel te lang voor Marieke, die moet ook nog avondjes in d'r bed kunnen liggen ;) Blijkbaar heb je toch wel een beetje dezelfde feestgenen als je zus, dus ik zeg: 'Neem nog zo'n cup en gaan met die banaan!'. Met zo'n tropenrooster heb je genoeg tijd om alle slaap in te halen :D. Have fun, dikke kus je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pensacola

UWF

Een semester studeren aan de University of West Florida

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2015

Dat was het dan..

26 December 2014

Laatste maand Pensacola

12 November 2014

Washington DC

08 Oktober 2014

Look into the future

21 September 2014

New Orleans
Marieke

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 105280

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

UWF

17 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: