New Orleans - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu New Orleans - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

New Orleans

Door: Marieke van Oel

Blijf op de hoogte en volg Marieke

21 September 2014 | Verenigde Staten, Pensacola

Nu school echt begonnen is ben ik daar af en toe toch meer mee bezig dan ik zou willen. Het leventje hier begint nu te wennen dus de dingen zijn allemaal niet zo bijzonder meer. Tot dit weekend..

Ongeveer 2 weken geleden kwamen we op het geweldige idee een weekendje naar New Orleans te boeken. Met zijn 5en hebben we een auto gehuurd en een hotel geregeld. Toen dit geregeld was hebben we tickets voor de New Orleans Saints gekocht. Dit is een proffesioneel American Football team.

Afgelopen vrijdag zijn we in de auto gestapt en na ongeveer 3 uurtjes waren we op de plaats van bestemming. We konden nog niet inchecken dus we zijn eerst richting het centrum gegaan, ook wel French Quarter genoemd. De live jazz muziek kwam ons al meteen tegemoet, echt genieten! Hier hebben we om half 1 's middags meteen onze eerste 'Hurricane' gedronken. Dit is een traditioneel New Orleans' mixdrankje van rum en fruitsap.
Nadat we allemaal eventjes bijgeslapen hadden zijn we 's avonds richting Bourbon Street gegaan. Had ik 's middags mijn ogen al uitgekeken, nu wist ik echt niet meer waar ik kijken moest. Het was echt één groot gekkenhuis. De raarste types zijn voorbij gekomen en echt iedereen loopt met alcohol in zijn hand over straat. Helaas kwamen we nergens binnen omdat Willemijn nog geen 21 is. Wij hebben met de meiden een taxi terug gepakt en de jongens hebben de avond van hun leven gehad, maar dat is weer een heeeel ander verhaal;).
Wij waren de volgende ochtend redelijk op tijd wakker en klaar om te gaan winkelen. Klein detail was dat Niels de enige is die in de huurauto mag rijden en ze allebei echt met geen 10 paarden wakker te krijgen waren. Tegen het middaguur waren we eindelijk in de mall. Wij zijn lekker gaan shoppen en de jongens hebben een terrasje opgezocht.
Na de mall zijn we nog eventjes teruggegaan naar de French Quarter. Hier hebben Willemijn en ik ook de traditionele beignets geprobeerd. Ze doen mij erg denken aan oliebollen maar dan ietsje zoeter, erg lekker dus!
Aangezien de wedstrijd van de New Orleans Saints al om 12 uur begon op zondag wilden we het zaterdag gewoon rustig aan doen. We zijn in een kroegje gaan zitten waar een live jazzband aan het spelen was en hebben een beetje zitten kaarten.
Zondag was wel echt het hoogtepunt van het weekend. Wat een ervaring is zo'n wedstrijd zeg. Een stadion met daarin gewoon 75.000 man die helemaal los gaan, het volkslied dat gespeeld wordt en de opkomst van de spelers. Echt een ervaring om nooit te vergeten.
Na de wedstrijd hebben we weer 3 uur terug gereden en nu zit ik uitgeteld op de bank deze blog te schrijven.

Morgen begint het schoolleventje gewoon weer. Ik had voor mijn eerste tentamen wel 91%, oftewel een 9.1, dus ook op schoolgebied gaat het absoluut niet slecht.

De tijd gaat wel echt heel erg snel. Ik ben gewoon alweer een maand weg van huis wat betekent dat ik nog maar minder dan 3 maanden hier in Florida heb en nog maar 3.5 maand voordat ik alweer thuis ben. Eigenlijk wil ik daar helemaal niet aan denken, want ik heb het hier echt veel te goed naar mijn zin!

Ik hou jullie op de hoogte, tot de volgende blog!

  • 22 September 2014 - 06:55

    Papa:

    Hou Marieke. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je leuke dingen meemaakt en ook vooral onderneemt. Je stukje schrijf je ook leuk en ik lees het met plezier. Haal alles er uit wat er inzit. Mis je natuurlijk wel maar ik overleef het wel. Have functie. Kus!

  • 22 September 2014 - 19:47

    Marjolein:

    Hè Marieke , zo super leuk om je verhalen te lezen Ben gewoon een beetje jaloers.
    Vooral zo'n American Football Game lijkt me helemaal geweldig.
    Veel plezier nog en idd geniet ervan want het is Tè snel voorbij xx

  • 23 September 2014 - 10:13

    Anneke:

    Hi Sis ! Wie had ooit gedacht dat jij midden op de dag een drankje zou nemen mét alcohol er in.. Had iemand dat een paar maanden geleden gezegd, dan had ik diegene keihard uitgelachen en zou jij waarschijnlijk nog het hardst gelachen hebben ;]
    Dat de tijd snel gaat bewijst alleen maar dat je het onwijs naar je zin hebt. Nog optimaal genieten de komende tijd ! Dikke kus, je zus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pensacola

UWF

Een semester studeren aan de University of West Florida

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2015

Dat was het dan..

26 December 2014

Laatste maand Pensacola

12 November 2014

Washington DC

08 Oktober 2014

Look into the future

21 September 2014

New Orleans
Marieke

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 105265

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

UWF

17 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: