Look into the future - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu Look into the future - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

Look into the future

Door: Marieke van Oel

Blijf op de hoogte en volg Marieke

08 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Pensacola

Ik werd vanochtend wakker en las het volgende whatsappje: "Ga jij eens gauw een blog schrijven. Laatste is al weer 3 weken geleden." Mijn reactie was: "Ja heb de afgelopen weken gewoon niet zoveel bijzonders gedaan".

Dit is ook waar. De afgelopen drie weken heb ik niets gedaan waar ik per se een blog aan zou moeten wijden. Waar ik de afgelopen weken wel mee bezig ben geweest is het plannen van leuke tripjes. Laat ik daarom in plaats van vertellen wat ik gedaan heb, vertellen wat ik van plan ben te gaan doen!

Op 20 oktober komt Keshia hier naar toe voor 10 dagen. Die vrijdag loop ik samen met Willemijn, Anniek en Mutiara de Pensacola Beach Glow Run van 5 kilometer. Op zaterdag en zondag gaan we waarschijnlijk richting Tallahassee, zodat Keshia ook nog wat anders ziet dan alleen maar Pensacola. Voor mij natuurlijk een mooi excuus weer een stedentripje te doen.

Willemijn en ik zijn aan het kijken of we het weekend van 7 november misschien naar Washington DC kunnen. De hoofdstad van Amerika staat zeker op mijn lijstje van steden die ik wil bezoeken!

Nog hoger op net genoemd ljstje staat Los Angeles. Laten we daar nou net twee tickets naar hebben geboekt. Van 26 november tot en met 1 december gaan Willemijn en ik naar LA om daar Thanksgiving te vieren bij Megan. Megan is een vriendinnetje van mij uit Michigan die sinds een jaartje in LA woont. Misschien gaan we die zaterdag zelfs nog naar San Fransisco. Jullie begrijpen vast dat Willemijn en ik allebei echt super veel zin in deze trip hebben!

Alsof dit nog niet genoeg tripjes zijn, ben ik de afgelopen weken ook veel in contact geweest met Sofi.
Voor wie mijn blogs uit Michigan heeft gelezen moet deze naam bekend voorkomen. Sofi is tijdens mijn tijd in Michigan vanaf dag 1 mijn beste maatje geweest. We hebben bijna alles samen doorgemaakt. De laatste keer dat ik haar gezien heb was in mei 2012 toen ik haar opgezocht heb in Zweden. Sofi wilde mij afgelopen zomer graag op komen zoeken in Nederland, in verband met dit avontuur is dat niet gelukt. Toen ik haar toen met een gekke bek uitnodigde om hierheen te komen is ze daar serieus mee bezig gegaan. En... 9 december komt ze!!
Van 9 tot 13 december zal ze hier bij mij op campus blijven. Op 13 december vliegen we samen naar Orlando waar we een bezoekje aan de stad en Disney zullen brengen. Op 18 december gaan we dan samen naar Michigan.
Sofi is sinds 'ons' jaar nog niet terug geweest en ik vind het heel erg leuk dat we dit samen kunnen doen. We zullen allebei kerst en oud&nieuw bij ons eigen gastgezin doorbrengen. Precies zoals we dat 4 jaar geleden ook samen hebben beleefd. Één dagje voordat ik mijn tweede Amerikaanse avontuur afsluit zal Sofi terug naar huis vliegen. We hebben dus 3.5 week samen en daar kijk ik echt heel erg naar uit.

Voor wie zich afvraagt hoe het met school gaat, want daarvoor ben ik hier tenslotte (zeggen ze). School gaat prima. Ik haal allemaal goede cijfers. Vorige week ben ik op woensdag wezen stappen, twee uur geslapen en om half 10 een tentamen. Niet echt de allerbeste combinatie zou je zeggen. Nou ik teken ervoor, afgelopen maandag stond er mooi een 97% op mijn blaadje!

Zo heb ik het toch nog voor elkaar gekregen een flinke blog te schrijven. Weet niet helemaal zeker of jullie het leuk vinden om te lezen of gewoon vooral heel erg jaloers zijn. Stiekem hoop ik op dat tweede! Ik zal proberen elk tripje eventjes een seconde stil te staan bij jullie allemaal in Nederland!






  • 08 Oktober 2014 - 21:35

    Saskia:

    Leuk, leuk, leuk en ja ik ben jaloers ;)

  • 08 Oktober 2014 - 22:10

    Oma:

    Hoezo jaloers? IK kan er bijna niet van slapen.................
    Jammer dat je toch af en toe (even) naar school moet. Daar lijkt me nou feitelijk te weinig tijd voor overblijven.
    Maar alle gekheid op een stokje: geniet maar lekker hoor.

  • 08 Oktober 2014 - 22:21

    Papa:

    Helemaal top!
    Vergeet in DE niet om de National Mall te bezoeken
    Is vet.!

  • 09 Oktober 2014 - 08:48

    Sara:

    Lieve Marieke,

    Ik ben wel een klein beetje jaloers hoor. Maar geniet er maar lekker van.
    Wil jij Keshia straks niet al te enthousiast maken, anders wil zij daar nog blijven.
    Heel veel plezier ook met Kes. Het schiet al bijna op.

    Veel liefs,
    Sara

  • 10 Oktober 2014 - 15:53

    Pieter:

    Zo te zien heb je het goed naar je zin....

    En zei jij niet tegen mij dat stappen niet zo "jouw" ding was?? hmm hmm...
    Have fun!

    Groet Pieter Hoogvliet

  • 13 Oktober 2014 - 09:48

    De Leukste Zus:

    Hou eens op joh !! Dat je in oktober in je bikini op het strand kan rond paraderen zou menigeen voldoende vinden, maar mevrouwtje moet er gelijk weer tig andere tripjes aan vast plakken hoor ;)
    En hoewel jij er wel heel erg op hoopt, vertel ik lekker niet dat ik jaloers ben !! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pensacola

UWF

Een semester studeren aan de University of West Florida

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2015

Dat was het dan..

26 December 2014

Laatste maand Pensacola

12 November 2014

Washington DC

08 Oktober 2014

Look into the future

21 September 2014

New Orleans
Marieke

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 105277

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

UWF

17 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: