I'm back again - Reisverslag uit Bennekom, Nederland van Marieke Oel - WaarBenJij.nu I'm back again - Reisverslag uit Bennekom, Nederland van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

I'm back again

Door: Marieke van Oel

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 Juli 2014 | Nederland, Bennekom

Zoals velen van jullie waarschijnlijk wel weten ga ik vanaf 20 augustus een semester studeren aan de University of West Florida. Veel mensen hebben tegenwoordig Facebook, zelfs Oma(!), maar ook voor later vind ik het leuk om een blog bij te houden om terug te kunnen lezen. Gelukkig had ik nog een hele mooie blog online staan, die ik nu mooi aan kan vullen met mijn volgende Amerikaanse avonturen.

Wat een verschil is dit met 4 jaar geleden zeg. Nog net geen 17, net geslaagd voor mijn havo diploma, mijn Engels was ronduit slecht en ik was strontzenuwachtig want over een maand zou ik al vertrekken. Nu, 4 jaar later, nog net geen 21, net klaar met mijn 3e jaar International Finance and Control, (bijna) vloeiend in de Engelse taal en hélemaal niet zenuwachtig maar vooral heel erg excited want over een maand vertrek ik al!

Voor wie zich afvraagt wat er tussen de laatste blog en deze is gebeurd. Ik zal jullie een korte samenvatting geven:

Na thuiskomst was ik snel weer gewend. Ik ben begonnen met de studie IBMS en na een half jaar gewisseld naar IFC. Bedrijfseconomie maar dan dus in het Engels en internationaal gericht. De Amerikaanse kilo's was ik tegen de kerst allemaal weer kwijt. Dat ik ze er vervolgens weer aan at, aftrainde, aan at en weer aftrainde is een klein detail.
In augustus 2012 ben ik samen met mijn ouders en Anneke & Erik terug geweest naar Michigan. We hebben 2,5 week een huis gehuurd bij Lake Michigan en daar heb ik ook mijn 19e verjaardag gevierd. Erg leuk om dit te ervaren met mijn Amerikaanse familie en vrienden. Het was voor mij erg leuk om te zien hoe mijn eigen familie het zo goed kon vinden met de Meppelinks!
Op 1 juni 2013 zijn Tony en Emily getrouwd. Natuurlijk wilde ik dit niet missen en ben ik voor de tweede keer terug geweest. Het was een hele mooie dag en ik ben erg blij dat ik daar een deel van uit mocht maken.
Vorig jaar augustus zijn Mitch en Randy hier een weekendje geweest. Heel erg leuk om ze eens te laten zien waar ik nu woon en voor mij ook heel belangrijk dat ze Robbert en Zarina zouden ontmoeten. Dit is ze blijkbaar goed bevallen want aankomend weekend zijn ze er weer!
Ondertussen heb ik dus, ik wacht nog op één cijfer, mijn eerste 3 jaar afgerond en ben ik klaar om mijn minor te volgen.

Alles is geregeld; mijn aanmelding is afgerond, huisvesting is geregeld, mijn vakken zijn goedgekeurd, het ticket is geboekt (ik eindig weer in Michigan(!)) en ook het visum zit al mooi in mijn paspoort geplakt. Het enige dat ik nog hoef te doen is op 20 augustus op het vliegveld stappen en de tijd van mijn leven hebben. Dat gaat vast wel goed komen!


  • 16 Juli 2014 - 11:27

    Vanessa:

    He mareeky,

    Leuk om te lezen dit avontuur en hopelijk straks nog meer verhalen ☺
    Heel veel plezier en succes natuurlijk ik ga je belevenissen volgen!

    Liefs x vanesjuuh

  • 16 Juli 2014 - 13:52

    Tatiana:

    Hoii Marieke!!
    Wat leuk om je verhaal te lezen en wat bijzonder wat er in de tussentijd allemaal gebeurd/veranderd is, ten opzichte van vier jaar geleden.
    Je bent zo te lezen klaar voor je tweede uitdaging! En ik wil je veel succes en vooral plezier wensen!

    Liefs Tat

  • 16 Juli 2014 - 15:59

    Willie Jooren :

    Ik hoop dat je net zo'n leuke tijd beleefd als de eerste keer . Wij gaan je zeker volgen maar ik weet vast en zeker dat je een leuke tijd ga beleven nou in ieder geval een hele goede vlucht en heel veel succes. En vooral genieten . Ik kijk al weer uit naar je eerste. Belevenis Gr dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bennekom

UWF

Een semester studeren aan de University of West Florida

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2015

Dat was het dan..

26 December 2014

Laatste maand Pensacola

12 November 2014

Washington DC

08 Oktober 2014

Look into the future

21 September 2014

New Orleans
Marieke

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 8256
Totaal aantal bezoekers 105288

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

UWF

17 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: