en dat was week 2... - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu en dat was week 2... - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

en dat was week 2...

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 September 2014 | Verenigde Staten, Pensacola

Nou het tuben was dus iets totaal anders dan ik me had voorgesteld. Het kwam er op neer dat we gewoon in banden door een rivier hebben gedobberd. Het was er overigens wel erg mooi en rustgevend. Helaas was dat van korte duur. Na ongeveer anderhalf uur begonnen het te donderen. Nou is donder niet zo erg maar toen het ook begon te regenen en bliksemen zijn we toch maar het open water uit gegaan. Hier hebben we een tijdje op het strandje gezeten tot het echt dichtbij kwam. Toen zijn we met zijn allen het bos in gegaan om te schuilen. Zaten we daar op van die banden in het bos te schuilen voor regen en onweer. Ik heb het hier nog nooit zo koud gehad.

Maandag was het Labor Day, een feestdag in Amerika, en was er dus geen les. We hebben onze tijd goed besteed door ons huiswerk te maken, wat hier trouwens echt heel erg veel is. Gelukkig is het niet moeilijk, maar wel erg veel dus. ’s Avonds hebben we lekker een filmpje gekeken en zijn we op tijd naar bed gegaan.

Op dinsdag en donderdag zijn altijd mijn lange lesdagen en moet ik vroeg op en doe ik gedurende de dag dus niet zoveel. ’s Avonds zijn we wel gezellig uit eten gegaan in verband met de verjaardag van Marijne. Ik heb echt een lekkere steak op, helaas was formaatje Amerika dus de helft laten staan.

Woensdag heb ik altijd maar een uurtje les en ben ik lekker bezig geweest met schoolopdrachten. ’s Avonds hebben we een relaxt kaartavondje gehouden met zijn vieren.

Met ingang van zondag krijgen Mutiara en ik er twee roommates bij. Willemijn slaapt al bijna een week hier op mijn kamer en maakt overal gebruik van, maar vanaf zondag heeft ze officieel haar eigen kamer hier. Het andere meisje heet Eliane en is een Zwitserse die we zondag met tuben ontmoet hebben. Toen ik het over de Vengaboys had begon zij spontaan mee te zingen, dus ze past perfect bij onze karaoke feestjes.
Zoveel maak ik dus eigenlijk niet mee, maar heb het hier wel echt super naar mijn zin. Het is eigenlijk net een soort vakantie. Alhoewel het vandaag en gister wel een beetje fris was (lees: 26°C).

  • 05 September 2014 - 09:53

    Saskia:

    Maandag was ook de dag dat je hebt geskyped met opa en oma. Geweldig leuk om te zien hoe opa je herkende en zei dat dit een ervaring was die niemand je meer af kon pakken. Om ook meteen maar even te vragen wanneer je dan weer terug komt vliegen :)
    Oma vond het ook erg leuk, dus zeker voor herhaling vatbaar.
    Dikke kus Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pensacola

UWF

Een semester studeren aan de University of West Florida

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2015

Dat was het dan..

26 December 2014

Laatste maand Pensacola

12 November 2014

Washington DC

08 Oktober 2014

Look into the future

21 September 2014

New Orleans
Marieke

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 105304

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

UWF

17 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: