Geslaagd! - Reisverslag uit Ede, Nederland van Marieke Oel - WaarBenJij.nu Geslaagd! - Reisverslag uit Ede, Nederland van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

Geslaagd!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

28 Juni 2010 | Nederland, Ede

28/06/10

Toch wel één van de belangrijkste dingen die ik moest doen voordat ik kon gaan was mijn havo-diploma halen. Én dat is me gelukt! Donderdag 17 juni kreeg ik het verlossende telefoontje. Ik denk dat iedereen die me gefeliciteerd heeft ook wel wat over Amerika heeft gezegd. En naast de Nederlandse vlag die uithing had ik ook de Amerikaanse vlag aan mijn raam hangen! Als cadeautje kreeg ik o.a. een kaart met de winkelstraat van mijn bestemming en een zak amerikaanse mashmallows. Toch leuk dat iedereen zo meeleeft.

Wat ik nog niet verteld had in mijn twee andere reisverslagen is dat ik mijn vakken heb gekozen. Ik kreeg echt een enorme lijst met vakken toegestuurd en of ik er even zes wilde kiezen. Mijn gastouders hebben me via skype wel heel erg goed geholpen gelukkig!
Van te voren wist ik dat Engels verplicht was, bleek dat ik uit een stuk of 10 verschillende 'classes' Engels kon kiezen. Uiteindelijk gekozen voor American literature. Ook US History is een verplicht vak. Ik kom in 12th grade en ik word een senior, maar geschiedenis volg ik in een lagere grade, omdat het anders te moeilijk wordt.
Naast deze twee uitermate intressante, verplichte vakken had ik ook nog ruimte voor 4 andere vakken. Omdat ik er niet helemaal alleen maar een pretpakket van wilde maken heb ik Algebra 2 gekozen. Als vierde vak zal ik Accountancy gaan volgen. Dit lijkt me echt heel erg leuk en hoop dat het ook leuk zal zijn!
Naast deze vier serieuzere vakken heb ik ook twee leuke vakken gekozen. Ik heb gekozen voor Independent Living en Lifetime Sports.
Independent Living gaat over op jezelf wonen. Je leert de beginselen van koken, omgaan met geld, het huishouden runnen en hoe je een huis kan vinden.
Lifetime Sports is een onderdeel van PE, waar wij hier allemaal dezelfde gymlessen op school krijgen kan je daar ook weer kiezen uit veel verschillende dingen. Lifetime Sports zijn alle vormen van teamsport die ze in Amerika spelen.
Ben heel erg benieuwd of de vakken me bevallen. Ik hoop het wel, want ik krijg elke dag, het hele jaar lang, deze vakken.
Naast de 'classes' zoals ze dat noemen is er natuurlijk ook ruimte voor sport en creativiteit. Zoals de meeste van jullie weten ben ik niet heel creatief dus zal de naschoolse activiteit sport worden. Ik heb de sporten nog niet gekozen, maar hoop dat snel te kunnen doen.

Zo jullie zijn weer op de hoogte!
Ik ga nu eerst eventjes lekker genieten van alles!
Donderdag mijn diploma ophalen en dan vanaf zaterdag lekker een weekje op vakantie naar Blanes.
Na deze week val ik meteen weer in alle regelzaakjes, want de maandag na mijn vakantie heb ik de afspraak voor het visum. Hopen dat ik alles in orde heb!

Ik hou jullie op de hoogte!