Graduation! - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu Graduation! - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

Graduation!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

02 Juni 2011 | Verenigde Staten, Zeeland

02/06/11

Eindelijk was het dan zover; de week van graduation.

Maandag was het memorialday dus iedereen was vrij. We zijn gezellig met de familie wezen kajakken. Bonnie, Randy, Mitch en Tony hadden dat weekend allemaal een kajak gekocht en Emily en ik hebben er een geleend.
Ik had een open kajak en dat wist ik meteen toen ik erin probeerde te zitten; ik lag meteen in het water. Dit allemaal tot grote hilariteit van de rest.
Aangezien ik toch al nat was, vond ik dat de rest ook wel wat verfrissing kon gebruiken, dus heb ik iedereen maar nat gespettert.
Toen we op een gegeven moment onder een boom door moesten varen deed Tony iets waardoor hij omviel. Dit natuurlijk ook weer onder de grote hilariteit van de rest.
Uiteindelijk is iedereen, behalve Bonnie, omgevallen. Sommige met een beetje hulp van anderen haha.
Het was een hele gezellige dag met de familie en iedereen kon goed opschieten met elkaar die dag dus dat is ook altijd wel lekker.

Sofi's echte familie is hier sinds het weekend en dinsdagmorgen kwamen ze mij ophalen. We zijn samen naar de school geweest om hun alles te laten zien en daarna zijn we wezen winkelen.
Het was echt heel gezellig en het zijn echt hele lieve mensen. We hebben al meteen plannen voor mij gemaakt om van de zomer naar Zweden te gaan een weekje.
Ik heb wel weer teveel gekocht, maar volgens mij gaat het wel allemaal passen. Ik hoop tenminste van wel haha!

Dinsdagavond was de baccalaureate. Dit is een kerkdienst georganiseerd vanuit de school voor alle graduates. Het was voor East en West gecombineerd dus je zag allemaal groene, gele en bruine outfits.
De dienst zelf was niet zo bijzonder, maar het was toch leuk om daar te zitten in mijn 'cap' en 'gown'.
's Avonds zijn Sofi en ik samen met 6 anderen meiden nog ergens een ijsje gaan eten als afsluiting van de avond.

Woensdag was het dan echt zover: GRADUATION DAY!
Om half 9 's ochtends was er een ontbijt voor alle graduates en om half 10 moesten we allemaal verzamelen voor een verplichte oefening.
We moesten echt serieus oefenen hoe te lopen en waar we moesten gaan zitten. Ook moesten we onze naam opschrijven hoe we graag wilden dat het uitgesproken zou worden. De directeur Mrs. Johnson maakte de opmerking dat als je niet wist hoe dat te doen, je niet zou moeten slagen die dag. Heb haar toch maar lief gevraagd of ze me wilde helpen. Want hoe ik het ook opschrijf, ze maken er hier altijd iets anders van dan het is. Uiteindelijk is het Marika von Ool geworden.
Om half 7 's avonds moesten we in de gymzaal op East aanwezig zijn. Daar hoorde ik dat mijn economie leraar Mr. Minnear mijn naam zou uitspreken.
Toen we begonnen te lopen en bij het stadium aankwamen zag ik dat we tussen de leraren door moesten lopen. Heb hem toen maar vriendelijk, én met een grote glimlach, verteld dat ie het niet moest verpesten.
Toen het mijn beurt was, keek ie me lachend aan en sprak mijn naam, voor een amerikaan, perfect uit.
In Amerika krijgen de 2 leerlingen met de hoogste gemiddeldes een speciale titel: Valedictorian en Salutatorian. De Valedictorian van dit jaar gaf een speech die begon met een starwars gevecht. Het was echt enorm grappig en met name omdat zijn speech over Star Wars ging.
Het was echt heel speciaal dit mee te maken. Het is hier echt een 'big deal'. Toen we daar zaten fluisterde Sofi in mijn oor: 'Isn't it awesome that we can be here tonight.'

Na graduation ging iedereen naar huis om iets gemakkelijks aan te trekken. We gingen namelijk naar onze 'senior all-nighter'. Aan het begin van het jaar had ik daar al geld voor betaald, maar tot het moment dat we daar kwamen was het geheim.
We zijn beland bij Craig's Cruisers. Ik weet niet zo goed hoe het uit te leggen, maar het is een plaats waar je kan karten, lasergamen, minigolfen, ze hebben een reuzachtige spelletjeshal en nog veel meer. Rond kwart over 3 's nachts kwam er een hypnotiseerder(?) en dat was echt heel erg grappig. Ik heb me rot gelachen om wat ze deden, maar ben blij dat ik het niet was haha.
Om half 6 was ik eindelijk thuis en ben ik dus ook lekker gaan slapen.

Ik heb behoorlijk wat foto's. Een paar van de foto's zijn van de kerkdienst, de rest van graduation zelf. Het verschil zit in het goude ding dat ik omheb!

Tot over 10 dagen!

  • 03 Juni 2011 - 06:08

    Evelien:

    Gefeliciteerd met je graduation!!!
    Lijkt me super geweldig omdat eens mee te maken, zo lekker Amerikaans! :)
    Ik zag dat sommige van die gele touwtjes hadden en jij niet, wat betekent dat?!
    En zijn alle petjes de lucht in gegaan?!
    Geniet van je laatste daagjes en tot snel!!
    Xx

  • 03 Juni 2011 - 06:12

    Papa:

    Eén ding is zeker. Je geniet met volle teugen. Niet alleen te lezen in je sowieso al erg leuke blogs maar werkelijk waar op elke foto heb je je big-american-smile! Fantastisch dat je dit allemaal hebt mogen meemaken zoals Sofi ook al zei. Ik heb het al eerder gezegd: Dit pakken ze je nooit meer af! en je hebt het toch maar mooi gedaan!

    Tot over ruim een week!

  • 03 Juni 2011 - 06:13

    Gerdiene:

    mariek!!
    Wow wat super gaaf zeg! Lijkt me inderdaad ook heel gaaf om mee te maken! De foto's zien er ook super uit! Je straalt helemaal. Maar dit betekend natuurlijk ook dat het ameriaka avontuur al weer bijna afgelopen is. Heb je al zin om naar huis te komen? Wel gek idee dat je er al zooo lang bent hoor. Wat gaat een jaar toch snel! Veel plezier nog!!
    Xx

  • 03 Juni 2011 - 06:40

    Mama:

    Wat een geweldig leuk blog is dit, het plezier van de afgelopen paar dagen spat eraf.
    De hilariteit bij het kajakken kan ik me helemaal voorstellen (had op facebook bij Randy er ook al over gelezen) Lijkt me ook wel iets wat je met je gezin hier in Nederland kunt gaan doen.
    Fijn om te lezen dat je een leuke dag hebt gehad met Sofi en haar ouders, maar weekje Zweden moet maar even wachten hoor. Het is wel de bedoeling dat je ook nog eens thuis bent dus 13 dagen Mallorca is deze zomer wel genoeg ;) (of mag ik mee naar Zweden?)
    Graduation: het is dus echt zo als in de film. Kan niet wachten tot ik alles in geuren en kleuren te horen krijg. De foto's zijn echt leuk en wat een lieve "broers" heb jij ;)
    Het grote aftellen is nu echt begonnen, nog 10 dagen en dan stap je in het vliegtuig. Hoop dat ze een beetje gas geven op de terugweg en door rood vliegen.
    Dikke kus

  • 03 Juni 2011 - 10:43

    Charissa:

    Supertof Mreek ! :] Word helemaal gelukkig van al jouw foto's ! Vind het echt ontzettend stoer dat je dit gedaan hebt en nog een paar dagen doet natuurlijk.. Geniet er nog flink van deze laatste dagen.. Het afscheid zal wel even pittig zijn.. Maar lang leve de overvloed aan social media ! :] Thuis wachten er in ieder geval een hoop mensen met smart op je ! Dikke knuffel & See Ya ! ;] xx

  • 03 Juni 2011 - 18:45

    Robbert & Zarina:

    Luke, i am your father! :) meid, heb echt zin in over tien dagen. Lang zat geduurt nou hoor. Graduation op zak, een hele vette ervaring rijker en een familie in het vooruitzicht die je harstikke missen. Sluit het lekker af deze laatste dagen Zussie, het afscheid daar zal je ook wel zwaar vallen. We zijn trots op je maar nu is het ook wel leuk (en vooral lang zat) geweest.

    Dikke kus van ons vanaf de camping in Limburg! XxxxxxxxxxxxXxxxxxxx

  • 03 Juni 2011 - 20:10

    Anneke:

    hi, niet zo, kleine !

    Mensen kinderen wat kan jij lachen zeg, niet normaal ! :D Zoals anderen ook al zeggen spat het plezier van de afgelopen dagen (weken en maanden) er echt af, heerlijk! (Overigens bevestigen deze foto's ook dat groen je goed staat, like I always said).
    Ik ben meer dan jaloers op je en kan niet wachten op ALLE foto's van alle gave dingen die je gedaan hebt (deze blog zie ik slechts al voorproefje haha)

    Zusje, het jaar is ontzettend snel voorbij gegaan. Maar het is tijd dat je weer met MIJ gaat winkelen ipv met allemaal andere mensen!!

  • 04 Juni 2011 - 09:52

    Wil En Cees :

    In eerste plaats gefelciteerd met je gradulation . En zoals iedereen al zei wat een leuke foto's . En dan met zijn alle kajakken ik kan me voor stellen als iemand te water gaat dat je het dan bescheurd van het lachen en wat een lieve gast ouders heb je en broers niet te vergeten maar zo te zien heb je een waanzinnige tijd gehad . Dat nemen ze je niet meer af , nou meid tot over 9 dagen . Maak er nog een leuke week van. Je zult ze wel gaan missen en zei jou ook . Maar er zijn hier ook fantastiche ouders en broer en zus en oma en opa niet te vergeten en vrienden en vriendinnen die jou ook weer willen knuffelen en al jou belevenissen willen horen . Nou van uit het ons kikker landje wensen wij jou een leuke terug vlucht je zult dan wel moe zijn. Maar als je dan ons met zijn allen ziet staan, dan vind je het ook wel fijn om weer lekker na huis te gaan dikke knuffel doeiii

  • 05 Juni 2011 - 11:21

    Marijn:

    gefeliciteerd!
    Echt super leuke foto's (: Nog veel plezier daar in Amerika het komende weekje!
    Liefs

  • 08 Juni 2011 - 10:21

    O&O:

    Nou Marieke, we hebben het gered hoor (en die laatste 5 dagen redden we vast ook wel). We hebben heel gezond geleefd (nou heel gezond ???, je hebt je voorkeur voor lekker eten/snoepen echt van niemand vreemd hoor) en geen rare dingen gedaan. Gelukkig heb je dus geen verplichte tussentijdse terugreis hoeven maken, maar kan lekker je Amerika-avontuur helemaal afmaken.
    We popelen om je maandag op Schiphol lekker beet te kunnen pakken en -hoewel uit de foto's duidelijk is te zien dat je veel plezier hebt- zelf te kunnen constateren dat alles met ons jongste kleinkind helemaal goed is.
    Tot dan en alvast een hele dikke kus van O&O

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Zeeland

Een reis met Into Study Exchange

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2011

Tell the world that I'm coming home!

02 Juni 2011

Graduation!

26 Mei 2011

Het begin van het einde

17 April 2011

Prom

10 April 2011

Got Cruise?
Marieke

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 105299

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

UWF

17 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: