Don't dream it! Do it! - Reisverslag uit Ede, Nederland van Marieke Oel - WaarBenJij.nu Don't dream it! Do it! - Reisverslag uit Ede, Nederland van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

Don't dream it! Do it!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

30 Mei 2010 | Nederland, Ede

30/05/10

Don't dream it! Do it!
Het motto waarmee ik mijn droom werkelijkheid ga maken!

Vorige week zaterdag was het dan eindelijk zover! Na veel invulwerk en een lange tijd wachten kwam de verlossende envelop door de brievenbus vallen!

Ik heb mijn plaatsing. Ik ga naar de familie Meppelink in Borculo(Zeeland) in Michigan!

17 augustus vertrek ik naar New York, daar blijf ik 4 nachten en 21 augustus vlieg ik door naar het vliegveld in Grand Rapids.

Ik keek wel even raar op met al die Nederlandse namen, maar ze wonen in een door Nederlanders gesticht gebied!

Mijn gastvader Randy en mijn gastmoeder Bonnie hebben twee zoons. Mitch van 15 en Tony van 18. Tony woont alleen nog in de weekenden thuis. Ze hebben express voor een meisje uit Nederland gekozen door de vele Nederlandse dingen die ze hebben als Vruchtenhagel, Muisjes, Chocolate Hagel en drop. Dit wordt ook echt zo geschreven en grandparents? Écht niet, gewoon Opa en Oma!

Ze wonen op een groot stuk land vlak naast een soort bos. Ze houden van jagen, kamperen en autoracen. Ook hebben ze 2 honden en 4 boederijkatten (die wonen gelukkig in de schuur). Ik heb mijn gastmoeder gesproken en die zegt dat beide honden heel rustig zijn. Dit hoop ik maar, want ben niet echt een hondenliefhebber!

Ik ga naar Zeeland West High School net zoals mijn 'broertje' Mitch. Het is een kwartiertje rijden met de auto vanaf 'mijn' huis dus dat is wel goed te doen!

Nou nog eventjes alles regelen als visum, paspoort + pasfoto's én het allerbelangrijkst: zorgen dat ik 17 juni hét verlossende telefoontje krijg dat ik geslaagd ben! Maar daar gaan we natuurlijk vanuit!

  • 04 Oktober 2010 - 20:36

    Liz:

    hahaha die broers zijn echt superlekker.... maar dat terzijde.. echt superleuk man dit allemaal(ja ik lees het nu pas(A))en natuurlijk komen we met het team gezellig je afscheidsparty crashen
    xx

  • 04 Oktober 2010 - 20:37

    Lian:

    Hee!
    Woow het klinkt echt allemaal superleuk! Ik denk wel dat je wat gaat krijgen met een van die broers xd.. ik zet mijn geld in op Tony
    Echt superknap van je dat je het echt heb doorgezet en het ook daadwerkelijk gaat waarmaken..
    Ook leuk dat je een blog gaat bijhouden zodat iedereen kan lezen hoe het met je gaat.. ik ga het iig regelmatig lezen
    ik denk dat ik je nog wel zie voordat je naar amerika gaat (beter spreken we een keer met zijn allen af in de zomervakantie) maar iig heel veel plezierrrrrrr
    kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ede

Een reis met Into Study Exchange

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2011

Tell the world that I'm coming home!

02 Juni 2011

Graduation!

26 Mei 2011

Het begin van het einde

17 April 2011

Prom

10 April 2011

Got Cruise?
Marieke

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 105346

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

UWF

17 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: