Nog maar 64 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Ede, Nederland van Marieke Oel - WaarBenJij.nu Nog maar 64 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Ede, Nederland van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

Nog maar 64 nachtjes slapen...

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 Juni 2010 | Nederland, Ede

14/06/10

Nu begint het toch wel dichterbij te komen. Elke keer zeg ik: ja volgend jaar ga ik naar Amerika, maar het is helemaal niet volgend jaar. Over 64 nachtjes vertrek ik al. Dat is al over 9 weken. Toch nog 9 weken te lang!

Ik kan echt niet wachten om te gaan, gelukkig is ook mijn gastgezin nog steeds heel erg enthousiast en mijn gastmoeder blijft maar zeggen dat ze niet kan wachten tot ik kom en dat ze zo 'excited' is. Ik heb tot nu toe heel leuk contact met ze. We hebben 2 keer geskypt, beide keren ongeveer 2 uur. Heel erg gezellig vind ik het, maar elke keer toch weer een beetje spannend om alles in het engels te bespreken met mensen die ik eigenlijk nog helemaal niet ken. Het is wel heel erg fijn dat ik veel vragen aan ze kan stellen en hierdoor een hoop dingen heb waar ik me geen zorgen over hoef te maken.

Vorige week maandag en dinsdag had ik het PDS (predeparture seminar) waar alle exchange students van de organisatie bij elkaar kwamen voor extra informatie, maar vooral twee gezellige dagen met allemaal mensen met dezelfde droom! Ook erachter gekomen dat ik echt blij mag zijn dat ik al een gastgezin heb en dat ik al zo leuk contact met ze heb. Veel mensen zitten nog in spanning voor hun gastgezin.

In het laatste skype gesprek met mijn gastgezin afgelopen woensdag kwamen we bij het onderwerp Sinterklaas. Zoals ik in mijn vorige verslag al had geschreven hebben ze Nederlandse roots. Mijn gastmoeder Bonnie vertelde dat Tony en Mitch elk jaar hun schoen mochten zetten met een wortel erin en dan een cadeautje krijgen. Toen ze het volgende zei schoot ik heel hard in de lach: "Ze hebben geen klompen, dus mogen ze hun sportschoen zetten."
Toen toch maar uitgelegd dat ik écht geen klompen heb en die dus met sinterklaas ook niet neerzet!

Nou alles steeds meer afgerond wordt, lijkt het dan echt werkelijkheid te worden. De afspraak voor het visum is gemaakt en nog 3 nachtjes slapen en dan komt het verlossende telefoontje dat ik geslaagd ben! Vanaf dat moment weet ik het zeker: Ik ga naar Amerika!

ps: Ik heb dinsdag te horen gekregen dat ik via de organisatie een account bij waarbenjij.nu ga krijgen. Hier heb ik meer mogelijkheden voor foto's en op het einde worden mijn verhalen dan gebundeld. Dit cadeautje moet ik natuurlijk wel aannemen=D zodra ik de andere blog heb zal ik dat hier plaatsen zodat jullie gewoon weer verder kunnen volgen!

pps: Ik vind het trouwens heel leuk dat ik hoor dat jullie me volgen en allemaal zo enthousiast zijn over wat ik ga doen!

  • 04 Oktober 2010 - 20:38

    Marijn:

    super leuk om dit allemaal te lezen!
    xx

  • 04 Oktober 2010 - 20:39

    Youri:

    Hey chickie

    Nou je hebt er wel zin in zo te zien. Je gaat het vast geweldig vinden. Wanneer was the BIG party nou?

    Kusje

  • 04 Oktober 2010 - 20:39

    Gerdiene:

    mariekje!!

    super leuk dat je een site heb waar we je verhaaltje op kunnen lezen!

    hoop echt dat je het super gaat hebben! denk dat dat helemaal goed gaat komen!

    knuffel

  • 04 Oktober 2010 - 20:40

    Ayla:

    draag jij geen klompen marieke?
    echt super leuk man! ik ben stiekem nog steeds wel een beetje jaloers. haha
    x

  • 04 Oktober 2010 - 20:40

    Michelle:

    Het klinkt echt onwijs leuk, en leuk dat je al zo leuk contact met ze hebt. Is het niet moeilijk, zo 2 uur met ze in het engels praten?

  • 04 Oktober 2010 - 20:40

    Evelien:

    Leuk leuk mariek!!
    Geniet van alle voorbereidingen!!
    Succes met het afwachten aaaah!!!
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ede

Een reis met Into Study Exchange

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2011

Tell the world that I'm coming home!

02 Juni 2011

Graduation!

26 Mei 2011

Het begin van het einde

17 April 2011

Prom

10 April 2011

Got Cruise?
Marieke

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 105298

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

UWF

17 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: