Vliegen? Nee doe mij maar de 'cruise boat'. - Reisverslag uit Ede, Nederland van Marieke Oel - WaarBenJij.nu Vliegen? Nee doe mij maar de 'cruise boat'. - Reisverslag uit Ede, Nederland van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

Vliegen? Nee doe mij maar de 'cruise boat'.

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

23 Juli 2010 | Nederland, Ede

23/07/10

Gisteren kreeg ik mijn vluchttijden binnen, nou daar werd ik niet echt vrolijk van.

Ik vertrek dinsdag 17 augustus om 10:50 vanaf Amsterdam naar Philadelphia. Daar kom ik om 13:25 lokale tijd aan. Het is 8 uur en 35 minuten vliegen dus er is 6 uur tijdsverschil. Ik dacht al meteen: Waarom naar Philadelphia, ik ga toch zeker eerst naar New York. Nou dat klopt. Om 16:05 lokale tijd, na dus 2 en een half uur gewacht te hebben vlieg ik door naar het vliegveld Newark in New York. Daar kom ik om 17:12 lokale tijd aan, maar ook daar zit weer tijdsverschil in, want ik ben wel ruim 2 uur aan het vliegen.
Ik ben echt geen fan van vliegen dus baalde hier ook wel een beetje van. Had toch gehoopt op een rechtstreekse vlucht. Maar heb me er toch maar bij neergelegd, want ja kan er niets aan veranderen en vliegen moet ik toch.

Dan kan ik 3 volle dagen in New York bijkomen van het vliegen.
Maar zaterdag 21 augustus ga ik 13:04 vanaf vliegveld La Guardia naar het vliegveld in Chicago. Daar kom ik dan om 14:38 aan. Nou maar anderhalf uur dacht ik. Niet dus! Ook hier zit weer tijdsverschil tussen, word onder andere een beetje moe van al die tijdsverschillen!
Vervolgens zit ik daar dan in mijn eentje, te wachten tot het 16:45 wordt, zodat ik op het vliegtuig richting Grand Rapids kan. En als alles loopt zoals het moet en hopelijk zonder vertragingen kom ik dan eindelijk om 18:33 lokale tijd aan op het vliegveld in Grand Rapids waar mijn gastmoeder Bonnie, gastbroer Tony, zijn vriendinnetje Emily en mijn local rep. Kris me op staan te wachten.

Alleen het reizen is dus al een avontuur op zich. Daar zijn de overige 10 maanden waarschijnlijk niets bij, haha!

Goed na dit geklaag, waar ik jullie misschien wel mee verveeld heb, maarja jullie willen graag op de hoogte blijven, heb ik ook wel wat leuks te vertellen. Tenminste ik vind het heel erg leuk!

In november ga ik lekker een weekendje kerstinkopen doen in Chicago in een 'hotel downtown' zoals ze dat zo leuk zeggen. Dit doen ze elk jaar en bevalt ze heel goed. Ben benieuwd of het mij ook zal bevallen, maar dat zal vast wel!

Verder heeft mijn gastgezin na zitten denken over een vakantie tijdens Spring Break. Het idee was om naar Florida te gaan, daar een weekje te blijven en dan via de 'cruise boat' richting de Bahama's te gaan.
Het hangt allemaal nog af van het werk van Bonnie en of Bonnie het zelf wel wil. Het is dus nog niet zeker. Maar ik ga er gewoon op hopen! Want dat zal nog een ervaring erbij zijn!

Ik ben nou echt aan het aftellen en de tijd gaat voor mij niet snel genoeg. De mensen om me heen beginnen zich opeens te bedenken dat ik over een maand echt weg ben en dat dat misschien best wel raar zal zijn. Maar dat zal allemaal wel goed komen!

Denk allemaal maar aan me als ik alleen op het vliegveld in Philadelphia zit en later in Chicago, want ik vind mezelf wat dat betreft toch wel een beetje zielig, haha!

Ik hou jullie op de hoogte!

  • 23 Juli 2010 - 13:31

    Jennifer:

    Het komt vast allemaal wel goed met je als je moet wachten. Ik ben stinkend jaloers dat jij lekker gaat shoppen in Chicago. Dat je dat maar weet! En vind het jammer dat ik idd over een maand geen monopoly meer met je kan spelen samen met Marijn.

  • 23 Juli 2010 - 13:49

    Mama:

    Vind ons ook wel een beetje zielig, maar jou vooral geweldig stoer. Wat een reis om de wereld. Zal blij zijn als we bericht krijgen dat je veilig in New York en later in Grand Rapid bent aangekomen.In eerste instantie reageerde je boos op deze omweg, maar het was dikke pret toen jij heel verontwaardigd zei dat je toch niet naar Spanje gaat (vliegveld La Guardia)en ik niet meer bij kwam van het lachen. Hoe kan iemand die naar Borculo gaat nou zo iets zeggen? Nadat we uitgelachen waren heb je de knop omgezet (je hebt ons nieuwe motto: "omdenken" in de praktijk gebracht. Ben trots op je. Dikke kus

  • 24 Juli 2010 - 14:06

    O&O:

    Wie er nou zielig, Jij, met alle oponthoud op de vliegvelden, maar daarna zulke leuke dingen in het vooruitzicht, of je opa en oma, die 10 maanden lang niet van jouw aanwezigheid kunnen genieten?
    Dat is pas echt zielig!
    Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ede

Een reis met Into Study Exchange

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2011

Tell the world that I'm coming home!

02 Juni 2011

Graduation!

26 Mei 2011

Het begin van het einde

17 April 2011

Prom

10 April 2011

Got Cruise?
Marieke

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 105336

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

UWF

17 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: