School is... school - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu School is... school - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

School is... school

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 September 2010 | Verenigde Staten, Zeeland

12/09/10

Woensdagochtend om 5:45 ging mijn wekker. Dat was het begin van mijn eerste schooldag.
Sommige oplettende lezers zullen nu denken 5:45, dan zou je toch allang in het zwembad moeten liggen?!?! Ja dat klopt, maar ik heb dinsdag besloten de ochtendtrainingen niet te doen, omdat ik mijn eerste dagen op school niet halfslapend door wou brengen.
Bonnie bracht Mitch en mij om 6:50 richting school. Daar stond ik dan om 7 uur 's ochtends. Kreeg trouwens wel in één keer mijn locker open!!!
Om 7:30 begon mijn eerste les: US History. Als je begint op Zeeland West is dit een verplicht vak, dat betekent een klas vol Freshmans. Samen met een andere Nederlandse Exchangestudent was ik de enige Senior. Dat heb ik de andere dagen ook wel gemerkt aan het niveau. Want als ik zeg dat ik geschiedenis hier simpel vind, zegt dat voor de meeste mensen denk ik wel genoeg!
Omdat veel leerlingen vakken op Zeeland West en op Zeeland East hebben gaan er 2 bellen. Als je naar het andere gebouw moet, gaat jouw bel 3 minuten eerder dan voor de leerlingen die blijven. Dit gaat dus helemaal nergens over, want als de helft van de klas vertrekt doet de rest natuurlijk ook niets meer.
Mijn tweede uur was Indepent Living. Mijn lerares stelde zichzelf voor: "Hello I am Mrs Weigel and I am divorced. I used to live in the ghetto, because my father was an alcoholist." Ben er nog steeds niet achter wat ik nou met die informatie moest, maar misschien hebben jullie nu wel een idee wat voor mens het is. Ik kan echt ontzettend om haar lachen. We zijn maar met 9 leerlingen in haar klas en daar kan ze maar niet over ophouden. Ze heeft ook verteld wat we dit semester gaan doen: Boxershorts maken en leren naaien.
Het derde uur was American Literature aan de beurt. Wat praat die lerares ongelofelijk snel! Ze ratelde aan één stuk door en na 15 minuten concentreren heb ik het maar opgegegeven. Na de les toch even gevraagd of ze voortaan wat langzamer kan praten, want anders wordt het een lastige eerste periode. Dat zou het sowieso al worden, want ik moest een heeel dik boek van Mark Twain lezen. Ik snapte er helemaal niets van en sloeg geen van de woorden echt op.
Op woensdag hebben we Seminar, dat is een soort van studieuur. We kregen onze schoolpasjes. Ik gaf één blik op de mijne en zag iets dat ik eigenlijk al wist. Mijn achternaam! Hoe moeilijk is het om exact over te nemen wat ik opschrijf? Blijkbaar heel moeilijk. Op elk document van de school staat mijn naam geschreven als: Marieke VanOel. Ik heb maar niet de moeite genomen er iets over te zeggen.
Na seminar had ik pre calculus, ik was heel erg benieuwd hoe het zal worden. Dat viel me even zwaar tegen zeg. Ik begreep niets van alle termen die ze uitsprak en de sommen zelf waren ook heel lastig. De lerares was wel superaardig en de enige persoon hier in Amerika die mijn voornaam uit kan spreken.
Ein-de-lijk had ik lunch. Wat had ik een honger zeg. Ik had mijn eigen lunch meegenomen, want als ik moet eten wat ze hier in de kantine verkopen kom ik zeker weten 30 kilo zwaarder terug. Ben samen met Sofi bij Jessica en Miranda gaan zitten, want we hadden geen idee wat we moesten doen.
Na de lunch had ik accounting op East. Wat een pokke eind is dat lopen zeg. Je krijgt 8 minuten de tijd, maar je bent sowieso 5 minuten tussen beide scholen aan het lopen. Ik was dus ook te laat, want ik kon mijn lokaal niet vinden. Gelukkig maakt geen een leraar zich daar druk over, omdat ik een exchange student ben. Dat is trouwens een geweldig excuus!
Na accounting weer terug gehaast naar West, want mijn laatste les is Lifetime Sports. We hebben dat uur niet gesport. De leraar ging eerst wat dingen uitleggen en vertellen voordat we daadwerkelijk gaan sporten.
Genoeg gedaan deze dag zou je zeggen, maar nee ik moest om 3 uur alweer zwemmen. Nou komt het grote nieuws: Ik ben gestopt met zwemmen!
Na de 2,5 uur durende training wist ik dat ik dit niet de aankomende 3 maanden wil doen. Het kost zoveel van mijn tijd en dan ook nog huiswerk. Dinsdag had mijn coach al gezegd dat ik donderdag de 50 meter borstcrawl zou zwemmen in de meet. Dat is dus een wedstrijd. Heb woensdag met haar afgesproken dat ik de meet nog zal doen en dan stop. Ik denk dat dat een hele goede beslissing is geweest. Ik wil mijn tijd hier gebruiken om leuke dingen te doen en zwemmen neemt al mijn tijd in beslag!
Donderdag na school heb ik dus een meet gezwommen. Ik keek voor de meet begon naar de indeling en tot mijn verbazing moest ik ook de 100 meter zwemmen. Ik heb de 50 in 36 seconden gezwommen en de 100 in 1 minuut 28. Het zijn niet echt goede tijden, maar ik heb het toch maar gedaan. Ben blij dat ik het in ieder geval geprobeerd heb! Maar 15,5 uur in de week is toch echt wel teveel voor mij!

Vrijdag ben ik bij de counseler geweest, want wiskunde was echt te moeilijk. Ik zou afzakken naar Algebra 2 H. Tijdens het 3e uur kwam ze me opzoeken in de les. Ik kreeg de mededeling dat ik naar East moest voor de wiskundeles en dat ik voortaan split lunch zou hebben. Dit betekent dat ik tijdens mijn wiskundeles naar de kantine op East moest om daar mijn lunch te eten. Aangezien West mijn school is en ik op East niemand ken, zag ik dat echt niet zitten.
Gelukkig heeft ze veel voor me kunnen doen en hebben we wiskunde nu naar het 3e uur verplaats. Ik ga nu Algebra 2 volgen. Het vierde uur ga ik naar Intro Literature. Dit is makkelijker dan American Literature en ik hoef dus niet meer dat dikke boek te lezen. En het belangrijkste: Ik hield mijn lunch op West!

Na school op vrijdag was ik zooo blij met weekend! 's Avonds eerst naar de footballgame geweest en een bonfire.
Zaterdag ben ik samen met Sofi en Bonnie naar de Dutch store geweest en we zijn wezen shoppen in Grand Rapids. Ik heb echt teveel geld uitgegeven en teveel nieuwe kleren gekocht! Was echt een superleuke middag én niet geheel onbelangrijk!!
Ik heb mijn jurk!!! Hij was origineel 50 euro, maar hij was 40% afgeprijsd. De jurk was niet goed gestikt, dus kreeg ik nog 10% korting. Heb uiteindelijk maar 26 euro betaald. In Randy's bedrijf maken ze gordijnen en die vrouwen zijn heel handig met naald en draad en kunnen die stikfout heel makkelijk repareren gelukkig!
's Avonds heb ik nog een filmpje met Sofi gekeken en toen is ze hier blijven slapen!
Vanochtend weer richting de kerk en dat is nog steeds niet echt mijn favoriete bezigheid.
Kortom: Ik heb een topweekend gehad!
Helaas morgen weer naar school, maar dat hoort er ook allemaal bij natuurlijk!

Ik zal binnekort even een foto van de jurk maken, zodat jullie kunnen keuren!

Liefs

  • 12 September 2010 - 20:10

    Charlotte:

    Hey Marieke!

    wat klinkt het allemaal leuk zeg!! ik zit hier met volle teugen te genieten en probeer me in te beelden hoe het daar is! Het lijkt me super, en een grote ervaring!

    echt super tof, ik kijk uit naar je volgende verslag!

    heeeeeel veel plezier en succes met school!

    liefs(K)

  • 12 September 2010 - 20:12

    Anneke:

    ohoh wat een eer, I am firstttt ! :D We vertellen natuurlijk niemand dat dat komt omdat ik je net 'sprak' op hyves ;)

    Maar wat moet dat heerlijk zijn zeg, na al die jaren ploeteren en opzien tegen geschiedenis, kun je nu gewoon zeggen dat je het makkelijk vindt ! Who cares dat het aan het niveau daar ligt, wij zeggen gewoon dat jij de Us history beter begrijpt dan de nederlandse !

    Ik heb het je al gezegd en ik zeg het je nog een keer; ik ben hoe dan ook trots op je! Je hebt keihard geknokt in dat zwembad en harder moeten trainen dan je waarschijnlijk ooit gedaan hebt, maar je deed het mooi wel! En je hebt het ook gewoon netjes afgesloten, echt petje af zus!

    Ik ben echt zwaaar benieuwd naar je uiteindelijke jurk, het was wel fijner voor mij geweest als je tenminstse had verteld welke kleur het is geworden ofzo.. nu moet ik bloednieuwsgierig afwachten tot de foto :O En zoals je weet is geduld hebben nou niet bepaald mijn sterkste kant haha.

    Go kick it morgen, het zal vast al weer een stuk gemakkelijker zijn dan afgelopen week.

    Liefs je zus

  • 12 September 2010 - 20:13

    Anneke:

    ahh toch net geen eerste, het typen van mn verhaaltje duurde te lang en charlotte heeft roet in t eten gegooid. bummer haha

  • 12 September 2010 - 20:54

    Mama:

    Wat een humoristische manier van schrijven. Heb het met een brede glimlach gelezen allemaal. Dat wordt een leuk boek :) Ben ook heel benieuwd naar je jurk en wat je allemaal nog meer gekocht hebt. Dat worden 4 koffers. Mis wel het stukje over de 5 katten die met z'n 3en bleken te zijn. Vond het een geweldig schouwspel. XXX-jes

  • 12 September 2010 - 21:16

    Evelien:

    Heej Marieke!!
    Knap van je dat je de beslissing hebt genomen om te stoppen met zwemmen! Dat je zo voor jezelf hebt gekozen! Goed van je! Je hebt natuurlijk ook genoeg sportieviteit door de oprit op en af te lopen ;)
    Fijn dat het allemaal goed is gekomen met je rooster, fijn dat ze makkelijk zijn watdat betreft!
    Geniet lekker van je uitslaap uurtjes 's morgens en je 'vrije' middagen!!
    xxx

  • 12 September 2010 - 22:32

    Suzanne Schonhage:

    Hee Marieke!
    Had jij deze week pas je eerste schooldag? Maar je zit er toch al 3 weken :O? Nouja, wel chill :).
    Leuk om te lezen dat de kerk ook niet jouw favoriete bezigheid is, haha. Hier nog 1... Ik was vandaag voor het eerst en ik hoop, maar denk niet, voor het laatst...

    Have fun! xxxxxxx

  • 13 September 2010 - 07:50

    Anneke:

    Je jurk is leuk ! Je miste mijn kleren stiekem zeker een beetje dat je zo'n Anneke kleur kiest ? ;) Ik wacht de aanfoto lichtelijk ongeduldig af :D xx

  • 13 September 2010 - 13:28

    Stas:

    mariekje!

    Jammer dat je dat boek van Twain niet hoeft te lezen, 't is een wijze gozer! haha

    nou goed, omdat je dat 'dikke' boek niet meer hoeft te lezen, geef ik je een highlight van mister Twain:

    'Anger is an acid that can do more harm to the vessel in which it is stored than to anything on which it is poured'

    beautiful!

    ben benieuwd naar je jurk of course!

    kusjes stas

  • 13 September 2010 - 15:20

    Jennifer:

    Wat een lang verhaal! Ik snap heel goed dat je bent gestopt met zwemmen. Nu heb je in ieder geval tijd voor leuke dingen en je huiswerk. Je moet wel heel erg vroeg elke dag je bent uit.
    Ik vind je jurk echt heel erg mooi en ik ben heel erg benieuwd hoe die je staat.
    Zo te horen heb je je een beetje genestelt nu in Borculo en bij je familie.
    De school ziet er ook heel erg mooi uit wat ik zo op de foto's zie. Het is wel heel erg leuk dat dat meisje Sofi ook bij je op school zit en dat je het goed met haar kan vinden.
    Dikke kus en knuffel Jennifer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Zeeland

Een reis met Into Study Exchange

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2011

Tell the world that I'm coming home!

02 Juni 2011

Graduation!

26 Mei 2011

Het begin van het einde

17 April 2011

Prom

10 April 2011

Got Cruise?
Marieke

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 105335

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

UWF

17 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: