Zwemmend in een dure jurk - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu Zwemmend in een dure jurk - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

Zwemmend in een dure jurk

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 September 2010 | Verenigde Staten, Zeeland

06/09/10

Na een tijdje niets van me te laten horen, weer een verslagje vanuit Michigan!

Ik ben dus begonnen met de zwemtrainingen afgelopen week. Het is zo ongelofelijk zwaar. Na elke training ben ik helemaal kapot. Dat was waarschijnlijk ook de reden dat ik het donderdagmorgen niet meer zag zitten. Ik was moe, mijn lichaam deed zeer en onder water heb je niets te doen, alleen denken. Gelukkig doet een skype gesprek met moeders veel goed!
Vrijdag ging het gelukkig een stuk beter en heb ik geprobeerd zoveel mogelijk mee te doen. Wat nog niet lukt, want ben nog steeds kapot na 100 meter.

Vrijdagmiddag na de zwemtraining zijn we met de motorhome vertrokken richting het Noorden van Michigan. Samen met de familie's Huizenga en Mohr hebben we daar tot vanochtend gekampeerd. In totaal 5 honden, was dus dolle pret voor mij! Ieder gezin had zijn eigen caravan/camper. De meiden, 5 in totaal, hebben het hele weekend gezellig in een tent geslapen. Leuk idee dachten we van te voren, jammer genoeg was het net dit weekend rotweer en lagen wij met 6 graden Celsius in een tentje.
Gelukkig heb je niet voor alles lekker weer nodig! Want zaterdag zijn alle vrouwen naar het centrum geweest om jurken te passen voor homecoming!!
Emily zit niet meer op highschool dus die ging maar trouwjurken passen; alvast voor over 4 jaar.
Ik heb redelijk wat jurken gepast en van elke jurk ook een foto gemaakt. Sommige foto's kan je in mijn fotoboek zien, de rest volgt later deze week! Mocht je afvragen waarom al de jurken kort zijn?! Dat moet! Alleen je winterfest jurk en je prom jurk mogen lang zijn.
Ik heb geen jurk gekocht, want ik vind ze zooo duur! Je betaalt gemiddeld 175 dollar voor een jurk. Dat heb ik niet over voor een jurk die ik maar één keer draag en met geen mogelijkheid netjes mee naar huis krijg!
Even zien dus hoe we aan een goedkopere kunnen komen. Ook Sofi heeft geen jurk, hetzelfde verhaal! We vonden ook veel jurken iets té. Sofi is die jurken maar voor de grap gaan passen. Alle oh's en ah's van de rest lachte ze vriendelijk weg!
De rest van het weekend was niet zo bijzonder. We hebben geslapen, gegeten en gekaart.

Vanmiddag/vanavond heb ik een bijeenkomst bij mijn local rep. met al haar andere exchange students. Morgen heb ik een pizza lunch op school met de andere exchange students en de principal.
Woensdag is de eerste schooldag. Denk niet dat ik woensdagavond daar een blog over kan schrijven, want mijn schooldag begint om 5:30 met zwemtraining en eindigt om 17:30 na zwemtraining. Lange dag dus! Maar ik heb zin in de eerste schooldag. Nieuwe mensen betekent namelijk meer sociale contacten!!

Als slot; ik krijg nog wel vragen over mijn Engels of dat al beter gaat. Ja dat gaat een stuk beter. Nog steeds niet vloeiend, maar dat gaat nog wel komen als ik naar school ga. Dus maak je geen zorgen, als ik terugkom spreek ik echt wel beter Engels haha!

  • 06 September 2010 - 17:57

    Zarina:

    Als je 't over de duivel hebt.
    Laat net een reactie achter op je vorige blog.
    Nu maar gauw deze lezen!

    xxx

  • 06 September 2010 - 18:05

    Nog Een Keer ZARINA:

    Tja heb zo lang niks van me laten horen, zal nu ook maar meteen 3 keer reageren ;).

    Maar iig. Gaat wel goed komen met dat zwemmen, dat weet ik zeker!
    Enne spannend woensdag, maar net zoals je zegt, veel nieuwe mensen dus sociale contacten --> dat kan alleen maar leuk worden!

    Succes met het vinden van een jurk!

    Big Kiss

    xx

  • 06 September 2010 - 18:15

    Evelien:

    Aah je spieren die hebben het te verduren!! Hopelijk gaat het deze week beter!!!
    Succes!!
    Xxx

  • 06 September 2010 - 18:19

    Evelien:

    Ps: kijk nu pas de foto's! Wat geweldig lijkt me dat om zoveel leuke/absurde/geweldige jurken te passen! Die witte met die zwarte strik is gaaf!!
    Xx

  • 06 September 2010 - 18:43

    Mama:

    Zo'n soort foto heb ik al ergens van jou. Een witte jurk met zwarte stippen. Ga morgen meteen zoeken :)
    Hoop dat je in het weekend de moed kunt opbrengen om ook nog een blog over je eerste schooldagen te schrijven. Ben namelijk hartstikke nieuwsgierig hoe dat gaat worden. Dikke knuffel

  • 06 September 2010 - 19:50

    Jennifer:

    Die witte jurk staat je echt GE-WEL-DIG! Maar ze zijn idd dan wel belachelijk duur om ze maar één keer te dragen. Ik hoop dat je een andere leukere goedkopere jurk kan vinden en natuurlijk daar een foto van op je blog plaatsen hè. Dikke kus en knuffel uit Ede!

  • 06 September 2010 - 20:25

    Keshia:

    Ah ben zo benieuwd naar je eerste schooldag! Ik zat al vol smacht te wachten op je blog. Dacht dat je allang op school zat joh en ik maar wachten tot je er eindelijk iets over ging vertellen, maar je begint woensdag dus pas haha.
    Die witte jurk met die zwarte strik staat je trouwens echt super marieke, kan niet wachten tot ik de foto's van de andere zie en wat de uiteindelijke keuze is.

    Nou heel veel succes nog met het zwemmen joh! Vind het serieus echt knap van je. Doe het je in ieder geval niet na haha.

    Kusjes

  • 07 September 2010 - 13:38

    Vera:

    Hee meid,

    Ook maar eens een reactie van mij! Wat een verhalen zeg, ik lees ze allemaal trouw en vind het ene verhaal nog leuker dan het andere:D

    Ik snap dat het zwemmen super zwaar is en ik begrijp al helemaal dat je er dan even hélémaal geen zin meer in hebt. Maar wat goed dat je gewoon doorgaat!

    Wat jammer dat het weer zo slecht wat met kamperen.. Maar die jurken, WAUW!;) Lijkt me hartstikke leuk om eens allemaal van dat soort jurkjes aan te trekken!

    Super veel plezier op school en geniet van al je avonturen!!

    Heel veel liefs en een hele dikke kus,

    Vera

  • 07 September 2010 - 19:17

    O&O:

    In zo'n mooie jurk met roze bloemen dachten wij jou al eerder gezien te hebben, Sa ... eh Marieke (grapje).
    Raar land dat Amerika: spijkerbroeken bijv. goedkoop en jurken dan zo belachelijk duur. Het is zeker wel een beetje wennen dat het protocol voorschrijft wat je wel en niet bij bepaalde gelegenheden aan mag/moet.
    Ben benieuwd hoe je eerste schooldag woensdag zal verlopen. Er komen wel veel nieuwe dingen op je af, he? Maar alles went moet je maar denken.
    Liefs van Opa en Oma.

  • 08 September 2010 - 09:33

    Loes:

    Lieve Marieke,

    ook ik lees al je verhalen hoor! dit is mijn eerste reactie tot nu toe, maar ik vergeet altijd om even een berichtje achter te laten haha! Ik vind het superleuk om te lezen dat je je daar zo vermaakt en wat je allemaal doet. Over het zwemmen zou ik me niet druk maken, als je een paar weken aan het trainen bent, gaat alles vast beter! :)

    De foto's met de jurken zien er superleuk uit! Maar god, wat is die glitterjurk die Sofi aan heeft fout zeg haha.

    Alvast heel veel plezier voor je eerste schooldagen, ik weet zeker dat je leuke vrienden zult maken!
    Je moet wel heel erg vroeg beginnen zeg.. haha
    Maar dat komt helemaal goed!

    Liefs, Loes

  • 08 September 2010 - 09:36

    Anneke:

    Allereerst vind ik het wel een beetje gemeen dat een 'skype gesprek met moeders' je goed doet, terwijl ik er ook heel lang bij heb gezeten hoor ! ;[ Zoals ik al eerder zei, ben ik trots op je dat je zomaar ff gaat kamperen met 5 honden, jij als noncamping ganger haha.

    Ik voel me een beetje een papagaai, maar ook ik vond die witte jurk echt heeel leuk staan! Dat rode ding daarentegen, die hoef je van mij niet te kopen haha!

    Vandaag zal een laaaange en vermoeiende dag voor je worden, eentje vol nieuwe indrukken, lang concentreren, zware zwemtrainingen, maar ook vol leuke dingen! Je zal vanavond helemaal stuk zijn, maar ook zo blij zijn met alles. En wij? Wij kunnen alleen maar jaloers op je zijn en blijven!

    You go girl, liefs

  • 08 September 2010 - 09:47

    Erik:

    Nou Marieke ! Ik vind dat witte jurke wel erg leuk.. Haha. Moeten de mannen jou ook mee vragen naar het bal ? Of ga je gewoon met z'n alle ?

    Enjoy..... Erik

  • 08 September 2010 - 15:41

    Stasja:

    Die jurken staan je mooi!!!! Wel kopen! allemaal! haha

  • 09 September 2010 - 14:50

    Anneke:

    zozo, typisch gevalletje van mooi roze is niet lelijk. Hij is echt heeeeeeel roze, maar staat je wel goed ! :D (oke, je begrijpt hopenlijk wel dat ik het over die jurk heb haha)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Zeeland

Een reis met Into Study Exchange

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2011

Tell the world that I'm coming home!

02 Juni 2011

Graduation!

26 Mei 2011

Het begin van het einde

17 April 2011

Prom

10 April 2011

Got Cruise?
Marieke

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 105352

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

UWF

17 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: