Sport, sport én sport - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu Sport, sport én sport - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

Sport, sport én sport

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

28 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Zeeland

28/08/10

Och och wat een dagen waren dit.

Laat ik beginnen bij donderdagochtend.
Ik ben samen met Randy naar de zwemtraining geweest om kennis te maken met de coach, dezelfde man die bijna 30 jaar geleden Randy's coach was. Ze vonden het leuk dat ik bij het zwemteam wilde komen. Ik moest de volgende dag terugkomen in badpak om te laten zien wat ik kan. Halsoverkop een badpak gekocht, want die had ik natuurlijk niet bij me.
's Avonds ben ik naar Mitch' footballgame geweest. Ik snap er niet veel van en het enige dat ik weet is een touchdown. Gelukkig is dat ook het belangrijkste dus dat scheelt.

Vrijdagmorgen stond ik helemaal klaar om naar de zwemtraining te gaan. Ik moest er om 10:15 zijn en om 10:07 was Randy er nog niet om me op te halen. Baalde ik wel een beetje van, want om nou je eerste keer te laat te komen..
Uiteindelijk was ik er om 10:20, maar was het verder geen probleem.
Stond ik daar in mijn gloednieuwe badpak. Ik kreeg een mooie gele badmuts met een grote Z erop, van Zeeland. Ook kreeg ik 'guggles' dat is dus je zwembrilletje. De coach bleef het maar over guggles hebben en ik dacht: 'waar heeft die vent het over'.
Toen moest ik het water in om mijn 'skills' te laten zien. Eerst 50 meter borstcrawl, dan 50 meter rugcrawl en als laatst 50 meter schoolslag, zo noem ik het tenminste. Na 50 meter borstcrawl was ik he-le-maal kapot. Ik had niet verwacht dat het zo zwaar was. Heb wel al de dingen afgemaakt.
Toen moest ik naar het team. Er zijn verschillende banen en je wordt onderverdeeld aan de hand van hoe goed je bent. Ik lig dus bij de starters, niet zo gek zonder enige conditie, en ik ben tenslotte een starter!
We moesten 25 minuten lang zoveel mogelijk heen en weer zwemmen. Ik had echt het idee dat ik dood aan het gaan was. Het was echt heel erg afzien. Gelukkig schijnt dat normaal te zijn als je niet gewend bent te zwemmen.
Na afloop gesprekje gehad met de coach. Hij vindt het leuk als ik bij het team kom, want.. mijn skills zijn goed!!! Alleen mijn conditie, ja daar moet ik toch wel aan gaan werken. Gelukkig heb ik daar deze week de tijd voor, moet namelijk maandag t/m vrijdag van 8 tot 11 zwemmen. Wish me luck!

Toen kwam de vrijdagavond. Varsity Footballgame! Ik had natuurlijk Mitch' footballgame gezien, maar dit was zo anders. Varsity zijn de Juniors en de Seniors. Iedereen is gekleed in de kleuren van de school. Voor ons is dat dus Groen en Goud. De leerlingen zitten of staan allemaal bij elkaar en alle ouders zitten ietsje verderop! Het is echt een mega spektakel en voor elke wedstrijd draaien ze het volkslied.
Voordat de wedstrijd begint komt iedereen samen op de parkeerplaats. De achterkleppen gaan open en het resultaat: PICKNICKEN! Er was echt zoooveeel eten, niet normaal.
Ik vond de wedstrijd wel leuk om te zien en snap het iets beter, maar het mag van mij wel wat korter allemaal. We hebben daar 2 uur gezeten voor één wedstrijd. Gelukkig hebben we wel gewonnen dus dat was goed voor de sfeer.

Na de wedstrijd zijn we naar een Bonfire geweest. Er waren eigenlijk alleen maar Softmores. Dat zijn de 10th graders, Mitch en zijn vrienden dus. Sofi en ik waren de enige Seniors. Het was een hele gezellige avond, maar mensen denken echt dat we van een andere planeet komen. Ik kreeg de vraag of ze in Nederland weten wat hamburgers zijn en aan Sofi werd gevraagd of ze wist wat basketball was.

Vandaag werd ik uitgenodigd om met Sofi en haar gastgezin mee te gaan naar een park aan het meer. Daar was allemaal familie van Dawn, Sofi's hostmom. Wat heb ik een geweldige middag/avond gehad. De mensen waren heel leuk en vriendelijk. Ik heb geprobeerd te waterskieën, maar dat lukte niet helemaal. Toen ben ik maar op zo'n band gegaan. Daar lig je dan op en een bootje trekt je voort over het water. Echt supervet om te doen.
We hebben daar ook lekker gegeten en het was echt super.

Ik hoorde trouwens van Dawn dat aanstaande woensdag een andere Exchange Student uit Nederland aankomt hier in Zeeland. Haar gastgezin woont in dezelfde straat als Dawn en Sofi. Lijkt me wel leuk om iemand te hebben om lekker Nederlands mee te praten.

Kijk trouwens af en toe bij de foto's. Soms plaats ik foto's zonder dat er een verslag is, omdat ik vaak de foto's nog niet heb als ik mijn verslag schrijf. Dawn heeft foto's gemaakt van het tuben, dus hoop die er zo snel mogelijk op te kunnen zetten!

Nou ben ik wel echt moe en ga dus lekker slapen. Wat jullie natuurlijk allemaal al doen! Morgen weer naar de kerk, ben benieuwd hoe het dit keer is.

Veel liefs

ps. Evelien, ze hebben hier groente! Mijn gastmoeder bakt ze wel in boter, maar we hebben groente. Een beetje gezond eten doe ik dus wel!

  • 29 Augustus 2010 - 07:42

    Evelien:

    Fijn dat ze groente hebben,.. Haha
    En had je last van je spieren die dag na het zwemmen of viel het mee?! Zal vast even wennen worden maar het lijkt me ook wel weer leuk, je moet gewoon, je kan niet echt zeggen van vandaag kan/wil ik niet!! (Lijkt me)
    Leuk dat er een Nl meisje komt!
    Aan het eind van het jaar weet je vast hoe en wat bij football ;)
    Have fun en good luck met het zwemmen!!
    Xx

  • 29 Augustus 2010 - 08:47

    Marijn:

    wat een verhaal.
    Ik vind het echt zo goed van je dat je voor al die nieuwe dingen open staat! Zwemteam/football/waterskieen etc.
    En met je conditie zal het echt wel goed komen na al die uren trainen. Het zijn d'r echt veel joh!
    Maar super leuk dat er nog een meisje uit Nederland komt, nu alleen maar hopen dat jullie een beetje met elkaar kunnen opschieten hehe. Maar dat zal wel goed komen jou kennende ;)

    Veel plezier en succes daar!
    xxxxxxxxxxx

  • 30 Augustus 2010 - 09:27

    O&O:

    Jij wordt met al dat sporten nog de slankste van ons allemaal! Als we je dan over 282 dagen op Schiphol nog maar herkennen, joh.
    Wat heerlijk was het om jou even aan de telefoon te horen. Opa stond helemaal te glimmen en ook ik was verrast.
    Doe de groetjes aan je American family.
    Kusjes van Opa en Oma.

  • 31 Augustus 2010 - 13:01

    Robbert:

    Zal die nieuwe wel Dusk heten ;) Ik weet niet wat jij allemaal doet daar, maar wel voor 't zingen de kerk uit he :P

    Je doet wel veel leuke dingen daaro, lijkt net vakantie. Dat American Football lijkt me echt gaaf om te zie; college football en NFL is gaaf maar volgens mij op zo'n highschool is het niveau ook wel aardig of niet? Echt benieuwd, zou ik ook wel eens willen zien.

    Maarre als jij 3 uur per dag zwemt, zou ik maar een beetje uit de buurt blijven van die parkeerplaatsen en die achterbakken ;) Anders compenseerd dat elkaar zo he! :)

    binnenkort maar eens skypen enzo, alhoewel toen ik dat laatst met Zarina deed toen ze in Engeland en Turkije zat, ik helemaal strontsjagerijnig werd van die verbinding. Effe kijken hoe dat uitpakt dus ;)

    Dikke kus van je broer!!!

  • 31 Augustus 2010 - 14:44

    Anneke:

    Ha zusje,

    Allereerst wil ik zeggen dat ik strontjaloers ben! Ik wil ook zoveel sporten man, echt te relaxt gewoon! Trouwens, heb je nou een roze badpak gekocht of ben ik scheel? Ik dacht dat je daar nu wel overheen zou zijn, al dat roze gedoe wordt eens volwassen joh :p

    Nee ff serieus, vind t echt stoer van je dat je bent aangemeld bij t zwemteam en je er voor gaat! Ik herken mn luie zusje bijna niet meer terug, al dat vroege opstaan en actieve gedoe. Je komt toch wel terug als Marieke he? ;)

    xx

  • 06 September 2010 - 17:56

    Zarina:

    Hee Mariek!

    Ein-de-lijk hoor je ook 's wat van mij!
    Ik heb wel telkens al je verhalen gelezen maar dan weer druk bezig geweest. Een schande is 't in ieder geval!!

    Na die leuke blogs en foto's te hebben gelezen/gezien, zou ik je graag even komen opzoeken, al die mooie ervaringen! En om je natuurlijk even bij te staan als je die grote beesten moet uitlaten (nouja mee helpen de deur open te doen ;))!
    Ik hoop dat je ondertussen een beetje aan ze gewend bent?
    Hoe gaat 't trouwens met zwemmen? Zal nu wel even stil hebben gelegen ivm met 't camperen?
    Lijkt me wel zwaar, maar ook wel heel gaaf hoor. Straks dan ben je supergoed en heb je een top conditie, kun je wel in ede bij de waterpolo ipv de handbal :P.
    oooh trouwens, ik heb afgelopen donderdag m'n eerste handbaltraining gehad. Jaa, Mariek, ik ga echt proberen te keepen! Morgen mag ik weer!
    Maar even dat terzijde, jij hebt nog wel meer gedaan dan alleen zwemmen! Die band op 't water achter de boot: AWESOME!!

    Hm groenten hebben ze dus ook, maar die lust jij toch helemaal niet? ;)

    Nou meis, ben benieuwd naar je blog over 't camperen!

    Heb trouwens skype op m'n telefoon of kan wel een keertje naast je moeder of je broer komen zitten. Dan kan ik je ook nog even zien!!

    Heeeeel veel plezier, geniet er van!

    Dikke kus & 'n knuffel!

    Liefs Zarina.

    p.s. Denk je en droom je al in het engels of valt het nog wel mee?

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Zeeland

Een reis met Into Study Exchange

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2011

Tell the world that I'm coming home!

02 Juni 2011

Graduation!

26 Mei 2011

Het begin van het einde

17 April 2011

Prom

10 April 2011

Got Cruise?
Marieke

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 105354

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

UWF

17 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: