Zeeland West of Zeeland East? - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu Zeeland West of Zeeland East? - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

Zeeland West of Zeeland East?

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

25 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Zeeland

25/08/10

Om te beginnen: Ik heb mijn nieuwe laptop! Hij is roze en dat wilde ik al een tijdje en nou heb ik hem! Heel erg fijn, want nu kan ik gewoon mijn eigen ding doen!

De familie Huizenga is bevriend met mijn hostfamily en zij hebben ook een exchange student: Sofi uit Zweden! Sofi is maandagmorgen aangekomen en ze is heel aardig! Maandagmiddag ben ik met haar en haar gastmoeder en broertje naar het strand geweest! Het water hier is een lekker temperatuur én niet zout, omdat het een meer is! Dat is zoooo ongelovelijk fijn. Ik ben die midag nog met Sofi mee naar haar huis gegaan en we hebben gepraat over onze ervaringen. Het is heel fijn iemand te hebben die hetzelfde meemaakt en dezelfde gevoelens heeft! Sofi gaat ook naar Zeeland West en is ook een senior dus dat is wel heel leuk!

Dinsdag werd ik wakker en zag een bericht van Randy op mijn Facebook. Ik moest hem even bellen als ik wakker was, want Opa en Oma Meppelink wilden me mee uit lunchen nemen. Om kwart over 11 stonden ze voor de deur en zijn we gaan lunchen.
Ze zijn echt superaardig en ik kan het goed met ze vinden. Ze praten beiden Nederlanders, Oma iets beter dan Opa. Ja dat is hoe we ze noemen hier, omdat zij dus beiden uit Nederland komen!
Het was een gezellige lunch en ik heb me prima vermaakt.

Vandaag was een rare, maar leuke dag. Eerst kwamen Jessica en Kaitlyn. Ik ben met hun naar de boerderij geweest waar Jessica paardrijdt. De boerderij is aan de andere kant van de weg, maar we moesten toch ongeveer 4 minuten lopen. Niet omdat de weg zo breed is, maar omdat de oprijlaan van mijn huis zo belachelijk lang is.
Ze zijn daarna nog even mee naar binnen geweest, maar toen moest ik naar school.
JA naar school! Ik moest foto's laten maken voor mijn school ID, mijn rooster en boeken ophalen en de school een beetje ontdekken. Jessica was zo lief om met me mee te gaan en alles te laten zien.
De foto was snel genomen, maar toen kwam mijn rooster.
Je hebt Zeeland West en Zeeland East. Mijn school is Zeeland West, maar sommige vakken volg je op de andere school. Geen probleem natuurlijk als dat er 1 of 2 zijn. Op mijn rooster stond dat ik 5 van de 6 vakken op Zeeland East had. Ik zou dus amper op Zeeland West zijn.
Ook stond er dat ik Psychologie had, maar dat moest independent living zijn.
Heel gedoe nog om dit allemaal te veranderen, maar uiteindelijk is dit mijn rooster!

1. American History
2. Independent Living
3. American Literature
4. Pre-Calculate
5. Accounting (op East)
6. Lifetime Sports

Ook ga ik kijken of ik misschien bij het zwemteam kan. Zwemteam? Ja zwemteam! Ik wil graag blijven sporten, omdat ze hier zoveel eten. Voor in de fall kon ik kiezen uit: Tennis, Golf, Fall Sideline Cheerleading of Zwemmen. Die keuze was dan snel gemaakt. Wist alleen niet dat de trainingstijden zo extreem waren.
Elke maandag, woensdag en vrijdag van 5:45 tot 6:45 en van maandag t/m vrijdag van 15:00 tot 17:00. Hard trainen dus, maar dan kom ik misschien wel slanker terug!

Wat wel een drama is op de Amerikaanse scholen zijn de lockers. Ik krijg mijn locker niet open, omdat ik iets verkeerd doe, maar geen idee wat! Hopelijk gaat het beter als ik over 2 weken echt met mijn lessen begin! Anders heb ik een probleem, want mijn boeken liggen al wel in mijn locker. De boeken hier zijn namelijk huge!

Ik hoop dat het allemaal leuk gaat worden hier op school! Verder voel ik me goed. Ben best vaak alleen thuis met de honden, maar vind het geen probleem. Ze luisteren goed naar me en ik kan lekker mijn eigen gang gaan!

Ik hoop dat ik dit keer niets vergeten ben, maar anders merken jullie dat wel aan een nieuw reisverslag!

Liefs

  • 26 Augustus 2010 - 06:04

    Cees & Wil:

    nou nou of dat het niks is, een roze laptop, hele grote boeken, een locker die niet meer open gaat, lunchen met "opa en oma". klinkt wel allemaal als een grote belevenis. vwb je locker, op tv zie je vaak er tegenaan slaan/schoppen, misschien gaat ie dan open of je krijgt je eerste straf. De sportkeuze leek me ook wel leuk en zie jou al helemaal als chearleader tekeer gaan, maar,zwemmen is ook leuk?! toch, lekker op tijd opstaan en dus de hele week op tijd uit bed bent en lekker wakker op school komt. Wij hebben net met je pa&ma in een paar gezellige dagen zuid Limburg verkent en hebben dat er ook weer op zitten. Nou tot schrijvens maar weer.xxx

  • 26 Augustus 2010 - 06:49

    Evelien:

    Zozo 5 dagen in de week zwemmen!! Haha nou wel leuk hoor! Compenseert het Amerikaanse eetpatroon!! ;)
    En heb je al groente gezien?? Ik hoorde dat ze dat daar bijna niet kennen,...?!
    Have fun Mariekje!!
    Xxxx
    Ps; vraag gewoon de schoolhunk straks of die je kan helpen met je locker ;)

  • 26 Augustus 2010 - 07:23

    Gerdiene:

    marieke, wat leuk om je verhaaltjes te lezen.

    Klinkt allemaal al erg leuk en spannend. Gelukkig heb je het na je zin bij je familie, met je roze laptop haha.

    Fijn dat er nog iemand is waar je lekker mee kan kletsen en je ervaringen mee kan delen!

    Veel plezier weer met alles wat je gaat doen, tot je volgende verhaal!

    Xx

  • 26 Augustus 2010 - 10:45

    Mama:

    Leuk verhaal weer. Hou vol en over 10 of 20 jaar lees je het hele Amerika avontuur met veel plezier terug. Je zult het niet geloven, maar ik zit op dit moment in de hoge school van Breda tussen allemaal eerstejaars studenten. Haha wat een gekakel, stel me zo voor dat dit een beetje te vergelijken is met jouw school. Maak maar snel wat foto's van de school (en natuurlijk die locker) zodat wij kunnen zien dat de series Gossip Girl en Beverly Hills niet helemaal nep zijn. :) Dikke knuffel

  • 26 Augustus 2010 - 22:13

    Stas:

    Was jij nou bang voor honden? Haha xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Zeeland

Een reis met Into Study Exchange

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2011

Tell the world that I'm coming home!

02 Juni 2011

Graduation!

26 Mei 2011

Het begin van het einde

17 April 2011

Prom

10 April 2011

Got Cruise?
Marieke

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 105350

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

UWF

17 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: