Merry Christmas - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu Merry Christmas - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

Merry Christmas

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 December 2010 | Verenigde Staten, Zeeland

26/12/10

Na 3 weken weer eens tijd voor een verhaaltje. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd vrij weinig zin heb om te schrijven, sorry daarvoor.

Voordat ik begin over mijn Amerikaanse kerstmis zal ik eerst nog even vertellen over Chicago én mijn eerste cheer competitie.

Twee weken geleden zijn we samen met de familie Huizenga op zaterdagochtend richting Chicago vertrokken. In totaal zou het ons 4 uur tijd kosten, twee uur met de auto en twee uur met de trein. In Chicago is het een uur vroeger dus het was wel heel apart om in de auto te zitten en je telefoon een uur te zien verspringen.
Aangekomen in Chicago zijn we gelijk gaan shoppen. Met name mijn oude vertrouwde H&M deed het heel goed, maar ook mijn twee favoriete Amerikaanse winkels, Forever21 en Victoria's secret, hoorden de kassa rinkelen. Uiteindelijk 7 uur later, 7 tassen later en 700 dollar armer zijn we onderuit gezakt in onze hotelkamer.
Die hotelkamer was niet helemaal wat we gepland hadden. We sliepen met 4 meiden in een kleine kamer met maar één twee-persoonsbed, als je het al zo kon noemen. Uiteindelijk hebben Sofi en Kathryn op de grond geslapen en hebben Emily en ik in het bed kunnen slapen. Gelukkig was het maar voor één dagje.
De volgende dag zijn we lekker wezen ontbijten en toen weer opweg terug naar huis gegaan. Was wel een geslaagd weekend, met name voor mijn kledingkast!

Zaterdag 18 december had ik mijn eerste Cheer Competition. We hadden er lang genoeg voor getraind dus ik had er wel zin in. Aangezien ik in JV zit, heeft geen van de meiden ervaring dus iedereen vond het toch wel spannend.
In de bus, die al om 7:20 vertrok, hebben de Varsity meiden ons haar gedaan. Ik heb maar één foto genomen, omdat ik met andere dingen bezig was. Ik heb geprobeerd mijn cheerfoto en teamfoto in te scannen, het is niet helemaal mooi gelukt, maar dan hebben jullie toch een beetje een indruk.
Het cheerleaden ging eigenlijk wel heel erg goed. We zijn tweede geworden.. van de drie teams. Dat laatste zeggen we er maar niet bij, haha.

Nou deze week stond natuurlijk in het teken van kerst.
Vorige week zondag hebben we het samen met de familie van Bonnie gevierd. We hebben een spelletje gespeeld en ik eindige met sloffen en een gebruikte riem. Vooral met dat laatste cadeautje ben ik natuurlijk heel erg blij!
Afgelopen vrijdag was het dan echt kerstavond. Er was echt een enorme stapel met cadeautjes. Al helemaal als je bedenkt dat we het maar met zijn 6en hebben gevierd! Maar dat schijnt helemaal normaal hier te zijn.
Ik heb echt leuke cadeautjes gehad. Van Bonnie heb ik 2 jurkjes gehad die ik graag wilde hebben van forever 21 en van Tony&Emily een deken van de Amerikaanse vlag met de tekst: 'With love from your American Family'. Verder heb ik nog een pyjama gehad, spullen voor snowmobiling en nog allemaal andere dingen.
Het grootste moment van de avond was toen ik Bonnie haar cadeautjes gaf. Er is namelijk één ding waar ze over praat sinds ik hier ben en dat is hoe graag ze een wii wilt. Aangezien Bonnie en Randy heel veel voor mij doen vond ik dit wel een leuk cadeau om te geven. Ik had iedereen al ingelicht, behalve Bonnie. Ze was echt enorm verrast. Ze kon het ook niet helemaal drooghouden. Grappig feitje was wel dat ze eerst dacht dat het iets anders was. Ze pakken hier namelijk hun cadeautjes eerst in gebruikte schoenendozen of andere verpakkingen.
Na het uitpakken van alle cadeautjes zijn we van 11 tot 12 naar de kerkdienst geweest. Nog steeds niet mijn favoriete bezigheid, maar het hoort erbij en daar heb ik me dus ook maar bij neergelegt.

Zaterdagmorgen zaten er nog wat kleine dingetjes in mijn stocking. Waaronder een fles shampoo en teensokken.
Rond 11 uur zijn we wezen ontbijten met de Huizenga's en Mohr's. Dat was wel heel erg gezellig. We hebben die dag meteen afgesproken om met oudjaarsavond, wat ze hier trouwens nieuwjaarsavond noemen, een wii competitie te houden. We gaan de olympische spelen nadoen.
Na het ontbijten zijn we naar Opa en Oma Meppelink geweest om daar nog een keer kerst te vieren. Randy's broer en zijn gezin waren er ook dus dat was wel heel gezellig. Ik heb een leuk jurkje gehad, een fleecevest met bijpassende sjaal, een pyjamabroek en nog wat andere dingen. Ik ben dus genoeg verwend dit weekend.

Vandaag hebben we in totaal al 8 uur met de wii gespeeld, dus die doet het goed! Terwijl Mitch, Tony en Bonnie aan het bowlen waren gebeurde er iets waar velen van jullie verrast over waren. Indy kwam namelijk bij mij liggen met haar hoofd op mijn schoot en ik ben niet gaan gillen of huilen en ik ben ook niet weggerend. Ik heb der geknuffeld. Omdat ik weet dat dit moeilijk te geloven is, zie de foto!

Na al dit leuke nieuws moet ik natuurlijk ook eerlijk zijn. Ik heb het deze maand af en toe best moeilijk gehad. Met name als ik naar kerstliedjes ging luisteren en het liedje 'Home for Christmas' van Maria Mena voorbij kwam. Zoek het liedje maar op, dan snap je meteen wat ik bedoel. Maar gelukkig heb ik heel veel ups en heel weinig downs.

Ik hoop dat jullie allemaal een hele goede kerst hebben gehad en ik wens jullie allemaal een super 2011. Het jaar waarin jullie me allemaal weer mogen verwelkomen in míjn kikkerlandje!

  • 27 December 2010 - 07:29

    Evelien:

    Wow een echte cheerlader foto!! Gaaf hoor Mariek!!
    Klinkt weer leuk je verhalen! En wow 700 euro uitgegeven!! Doe je goed!!
    Enjoy the holidays!!
    Big hug!
    Xx

  • 27 December 2010 - 09:31

    Papa:

    Kerst was toch anders zonder jou, maar we hebben er ons doorheen geslagen :) Fijn te lezen dat je daar ook een leuke kerst hebt gehad. Maar om het nou 5 keer te vieren is ook wat overdreven Toch?
    Tot gauw.

  • 27 December 2010 - 11:04

    Tatiana:

    Hee mariek !

    Lang geleden dat ik gereageerd heb, maar natuurlijk lees ik al je leuk geschreven verhalen !
    en opnieuw een leuk verhaal!, Zo te lezen heb je het goed daar en goed naar je zin, dat is leuk om te lezen! Ik kan best begrijpen dat het met kerst een apart gevoel heeft gegeven, maar gelukkig heb jij je ook op een leuke manier erdoor heen geslagen:)en zo hoort het.

    Daarnaast zie je er goed uit in je cheerleaderspakje hoor, haha ! Een hele andere marieke, dat had ik echt niet van jou verwacht, supertof! En dan ook nog met je team 2de geworden, en even vergeten dat er maar 3 plaatsen waren ;)! In nederland is het erg koud,maar we hebben wel een witte kerst gehad. Nu mag het wel weer weg en op naar oudsjaardag zonder sneeuw? denk dat dat er alleen niet in zit, heb het weerbericht nog niet bekeken.

    Volgens mij is die familie ook erg blij met jou als dochter, zo te zien op de foto's. Krijgen ze ook nog een mooie WII, die zwarte is trouwens echt mooi om te zien! Maar wat heb je veel geld uitgegeven met shoppen, zoooo :O 700 dollar. Maar daarvoor heb je wel allerlei leuke kledingstukken in de plaats gekregen.

    Meid, ik wens jou ook nog een heel goed nieuwjaar en we zien je inderdaad in 2011 weer in Nederland terug met heel veel leuke verhalen, die je nog niet op de site gezet hebt;)!

    Veel liefs, Tatiana

  • 27 December 2010 - 11:23

    Robbert:

    Hee muts, je hoeft niet helemaal naar Amerika te gaan voor een kerkdienst op kerstavond hoor ;) Heb ik in levenden lijve ondervonden, met Zarina (en fam) mee geweest. Gloria in excelsis Deo. :D Heb je je familie trouwens wel even uitgelegd dat het hun (Nederlandse) voorouders de grondleggers zijn van het moderne commerciele (coca cola) kerstmis? :) De Kerstman zoals ze die daar nu kennen is meegenomen uit jouw kikkerlandje en is een soort van afstammeling van Sinterklaas. Hij heet niet voor niets Santa Clause. Is echt waar!!

    Heb je gemist 1e kerstdag maar ben blij dat je het toch naar je zin hebt gehad. Hoeveel nachtjes nog totdat je terug bent? :) Oh 162 nog maar, als je het heel snel zegt lijkt het niets.

    Hele dikke kus van je broer!

  • 27 December 2010 - 11:28

    Charlotte:

    hey Marieke!

    wat leuk om al die verhalen te lezen, ik ben zooo blij voor je dat je het daar leuk hebt! en ik vind het echt goed van je dat je aan allemaal dingen meedoet enzo super vet!!
    ja Kerst is natuurlijk wel een periode dat het logisch is om wat heimwee te hebben, sowieso de maand december, maar je hebt daar een super leuke 2e familie die je super goed opvangt!
    ik vind het super leuk om alles te lezen en ik ben heel blij voor je maar ik kan niet wachten om je verhalen in het echt te horen van je!

    meis nog heeel veel plezier daar en vooral met oud&nieuw!

    liefs,

    Charlotte

  • 27 December 2010 - 16:24

    Mama:

    Ook al heb ik (bijna) alles al gehoord via skype, toch vind ik het ook elke keer weer leuk om jouw verhaaltjes te lezen. Dat van die hond op schoot had je nog niet verteld en dan nog knuffelen ook, ik vind het helemaal top. Kun je later toch gewoon bij Anneke op bezoek ;)
    Wat ik ook erg leuk vind om te lezen zijn de reacties van iedereen.
    Hou vol Marieke om steeds weer te schrijven en hou vol allemaal om te reageren (of schrijf voor het eerst een reactie :) ), dan wordt dit echt een geweldig leuk naslagwerk waar later heel vaak in teruggebladerd kan worden.

  • 27 December 2010 - 19:34

    Wil:

    Hallo Marieke .zo te zien aan de foto's heb je een leuke kerst gehad .en wat een cadeaus onder de boom. En wat lief van je dat je Bonnie zo'n mooi cadeau heb gegeven . En trouwens je zag er goed uit in je cheerleader out fit ik vind het heel knap van dat je dit doet want makkelijk is het niet o ja je mag wel een paar extra koffers kopen want als ik lees wat je allemaal heb gekocht dat kan niet allemaal in1 koffer nou Marieke ik wens je een heel goed en gezond 2011 enwe hopen je in over een klein half jaartje in onze armen weer te sluiten . Nou groetjes een dikke knuffel veel liefs wil

  • 28 December 2010 - 20:47

    O&O:

    Daar zijn we weer.............
    Ook wij hebben je natuurlijk met Kerst gemist, zeker bij het boerenpotten, maar leuk dat je in Amerika bij Bonnie's familie ook spelletjes hebt gedaan. Toch een beetje thuis-gevoel lijkt mij.

    Zo onderhand zal ik wel alvast bij bijvoorbeeld Lady Sting ofzo eens informeren of er in juni weer een baantje beschikbaar is, want je hebt dan zeker 3 baantjes nodig om je spaarpot weer een beetje op orde te krijgen na al die (goedkope????? amerikaanse aankopen). Maar wie dan leeft, wie dan zorgt, is een oud (oubollig) spreekwoord, dus geniet maar lekker van wat je nu hebt. Het is je van harte gegungd en hoe alles in Nederland moet komen, zie je dan wel weer.

    Nou lieve schat, weer een lekker knuffel van je ouwe opaatje en omaatje. Doei.

  • 30 December 2010 - 09:18

    Rinske:

    Lieve marieke je lijkt haast wel een turnster met je haartjes zo!

  • 06 Januari 2011 - 18:32

    Anneke:

    Ik hoef, zoals mama al zegt, niet meer bang te zijn zie ik. Die hond mag er gewoon komen en jij komt nog steeds op bezoek, ik wist wel dat Amerika een goed idee was ! :D
    Cheerpakje staat je goed trouwens ! Ik krijg alleen een klein beetje het idee dat je wilt worstelen met me ;) Leer je trouwens al dat invlechten wel goed nadoen ? Kan jij volgend handbalseizoen er voor zorgen dat mijn haren goed zitten bij handbal ! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Zeeland

Een reis met Into Study Exchange

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2011

Tell the world that I'm coming home!

02 Juni 2011

Graduation!

26 Mei 2011

Het begin van het einde

17 April 2011

Prom

10 April 2011

Got Cruise?
Marieke

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 105328

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

UWF

17 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: