Sinterklaas at the Meppelinks! - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu Sinterklaas at the Meppelinks! - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

Sinterklaas at the Meppelinks!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 December 2010 | Verenigde Staten, Zeeland

05/12/10

Natuurlijk kon ik deze bijzonder dag voor de Nederlandse cultuur niet voorbij laten gaan hier in Zeeland, Michigan..

Het begon allemaal al eind oktober toen ik een megadoos van 10 kilo afgeleverd kreeg hier thuis. Gevuld met pepernoten, kruidnoten, taaitaai, strooigoed, schuimpjes, speculaaskruiden, woordspelletjes, zwarte pieten mutsen, zwarte pieten maskers, sinterklaas masker en natuurlijk de mooie oranje overklompen die ik in juni al gekocht had!

Toen ik drie week geleden Thankgiving ging vieren bij Opa en Oma Meppelink had ik al één zak pepernoten meegenomen om iedereen te laten proeven. Daar waren ze al goed in de smaak gevallen en toen ik ze de volgende dag meenam naar school heeft iedereen ook kennis gemaakt met pepernoten.

Gistermiddag heb ik samen met Bonnie speculaas en pepernoten gebakken. Gelukkig is het allemaal gelukt en smaakt het nog goed ook!

's Avonds kwam Patrick hier langs, want die wilde ook wel weten wat nou Sinterklaas eten was. Voordat hij ook maar iets mocht proberen heb ik hem een zwarte pieten masker en een zwarte pieten muts op laten zetten. Het resultaat kan je bij de foto's zien!

Vandaag was het dan 5 december. Na de kerk had ik alles klaargezet en hebben we met zijn 6en een aangepaste versie van Sinterklaas gevierd. Geen uitgebreide pakjesavond, maar ik heb uitgelegd hoe het werkt, dat Sinterklaas met de stoomboot komt en dat Zwarte Pieten niets te maken heeft met racisme. We hebben lekker gegeten van de dingen die vanuit Nederland waren gekomen en een woordspelletjes gespeeld. Toch leuk dat ik een keertje degene was die hun kon verbeteren met hun Nederlands. Normaal word ik namelijk verbeterd!

Ik heb echt heel veel plezier gehad met deze speciale versie van Sinterklaas. Ik ben blij dat ik dit hier kon doen. Ik heb dan ook genoeg foto's gemaakt, waarvan ik een deel hier in het fotoboek zal zetten.

Ik hoop dat jullie ook allemaal een leuke Sinterklaas hebben gehad. Ik weet in ieder geval dat ik thuis niets gemist heb haha!

  • 05 December 2010 - 22:24

    Evelien:

    Ge-wel-dig!!! Haha die maskers!! En super leuk die letters in die klompen! Slim en natuurlijk lekker dat je al dat lekkere sinterklaasgoed vanuit Nederland had laten overkomen!!

    Nu op naar de kerst!!? Is heel Amerika al in de kerst stemming???
    Xxxxx

  • 05 December 2010 - 22:32

    Youri:

    Hahah super chill dat je sinterklaas daar gewoon hebt gevierd. Die maskers zijn kei gaaf waarom heb jij er geen op? vind ik beetje jammer hoor haha:P
    Hoop dat de tijd snel zal gaan want dan kunnen we weer is een leuk feestje bouwen in nederland! kijk er nu al naar uit!

    Kusjes

  • 05 December 2010 - 22:33

    Anneke:

    Goede zaak, sjaak ! Ziet er allemaal super leuk uit en volgens mij heb je flink in je broek gepiest van het lachen ! :D

  • 05 December 2010 - 22:34

    Anneke:

    btw; Ga eerst eens op je eigen nederlands letten joh, je veramerikaanst :p

  • 05 December 2010 - 22:35

    Gerdiene:

    lieve mariek!

    Wat leuk dat je de leukste dag van het jaar ook in amerika gevierd heb!
    Sinterklaas was je dus niet vergeten? Haha
    ziet er iig heel gezellig uit!

    Hier in barneveld in hij vanavond ook over de witte daken gelopen. Heerlijk al die cadeaus haha!
    Gaat het verder allemaal goed met je?
    Wat gaat de tijd snel he?!! Je bent echt al lang weg!

    Tot het volgende verhaal mariek!
    X

  • 05 December 2010 - 22:59

    Zarina:

    Hee Marieke!

    Echt super leuk hoe je 't allemaal hebt gedaan. Heeel goed van je om een btj de nederlandse cultuur over te brengen ;). Maar, jij bent trouwens niet de enige van jullie gezin die Sinterklaas heeft gevierd. Robbert moest er bij ons ook aan geloven. Beetje tegenzin aan t begin, maar uiteindelijk vond ie 't toch wel leuk! Snapte ze 't na je uitleg of vonden ze sinterklaas maar iets raars?
    Nu op naar kerst, ben benieuwd hoe je dat daar gaat vieren!!
    Heel veel plezier,
    Dikke kus!

  • 06 December 2010 - 07:50

    Mama:

    Top dat het zo goed gelukt is allemaal. Zelfs de stoomboot is helemaal in elkaar geknutseld :)
    Op naar de volgende belevenis. Chigago here she comes !!! (en voor ons natuurlijk dan ook weer een blog aub)
    btw: ik snap altijd wat jij begrijpt hoor, dus maakt niet uit of dat nederlands, amerikaans of een mengelmoesje is ;)
    Dikke kus

  • 06 December 2010 - 08:58

    Jennifer:

    Het klinkt dus als een goed geslaagd Sinterklaasfeest. Jij had nog meer eten dan dat ik thuis had met Sinterklaas haha. Kei leuk dat Patrick ook was gekomen. Ben nou wel benieuwd hoe het allemaal zit hoor. Dikke knuffel!

  • 06 December 2010 - 13:24

    Ayla:

    Wat is je haar lang! of ligt dat aan mij?
    haha
    maar het ziet er echt leuk uit allemaal! zit de kerstsfeer er daar eigelijk al helemaal in? en ik kan niet wachten tot je terug komt ik wil chinezen!
    haha
    veel plezier nog meis!
    kus

  • 06 December 2010 - 22:11

    Wil En Cees:

    Erg leuk zoals je het Sinterklaas heb neer gezet en grappige foto van de hond met zijn pietenpet ik vond dat je alles leuk had uitgedost grappig die oranjeklompen nou Marieke tot je volgende verslag

  • 08 December 2010 - 17:08

    Robbert:

    lachuh :p wil ik jou als elf zien met kerst ;) moet wel van twee kanten komen he!

    Leuk verslag zussie, dikke kus!
    Enne ik ben een volger nu, voor echt.. Had m allang gelezen eigenlijk ;) heb je al een kerstboom? Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Zeeland

Een reis met Into Study Exchange

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2011

Tell the world that I'm coming home!

02 Juni 2011

Graduation!

26 Mei 2011

Het begin van het einde

17 April 2011

Prom

10 April 2011

Got Cruise?
Marieke

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 105311

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

UWF

17 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: