C-H-E-E-R - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu C-H-E-E-R - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

C-H-E-E-R

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

13 November 2010 | Verenigde Staten, Zeeland

13/11/10

Na een vermoeiende week weer eventjes een bloggie voor het thuisfront!

Laat ik beginnen met dansen. Daar heb ik in mijn vorige blog ook al over verteld, maar nog niet zo uitgebreid omdat ik pas een paar lessen had gehad. Ik ben dus begonnen met het vak: Dance.
Jammer genoeg doe ik niet alle lessen volledig mee, omdat ze druk bezig zijn met de voorbereiden voor het winterconcert. Aangezien ik pas een paar week geleden begonnen ben zat het er niet in om die hele dansen aan te leren in zo'n korte tijd.
De lessen die ik wel meedoe vind ik over het algemeen heel leuk. De dingen die we bij modern doen vind ik wel een beetje apart, we moeten namelijk over elkaar heenrollen.
Na het eerste weekend van december ga ik gewoon de volledige lessen meedoen dus dan ga ik ook choreografieen leren.

Verder ben ik deze week begonnen met cheerleaden. Maandag en dinsdag waren de try-outs. We kregen een cheer aangeleerd, moesten sprongen leren en we moesten onze radslagen laten zien.
Dat eerste gedeelte ging nog wel, ik ben niet echt een natuurtalent, maar na een aantal keer oefenen ging het eigenlijk wel aardig goed.
Het tweede gedeelte was heel apart. Op de een of andere rare manier kunnen mijn hersens het niet aan om te springen met één been naar voren en de ander naar achter. Ook met twee benen naar voren de lucht in ging niet helemaal zoals de bedoeling was. Maar er werd mij verteld dat dat allemaal nog wel zou komen.
Het derde gedeelte was gewoonweg hilarisch. In groepen van 4 moesten we onze radslagen laten zien. Een aantal meisjes in de eerste groepen stonden al hysterisch te zeggen dit kan ik niet, wat ze natuurlijk dus wel gewoon kunnen. Daarom besloot de coach dat ze van niemand meer wilde horen: 'I can't do this'.
De laatste groep, mijn groep, was aan de beurt. Aangezien ik nog nooit van mijn leven een radslag heb gedaan en nog niet eens fatsoenlijk een handstand kan was dat wel een beetje raar. Toen toch maar gevraagd hoe ik dit nou eigenlijk moet doen. Ging niet echt heel goed, eigenlijk helemaal niet, maar iedereen ging wel klappen, dus wilde me niet helemaal belachelijk.

Dinsdag was de tweede try-out dag, toen hebben we ook de stunts geoefend. Dat is dat 3 meisjes een ander meisje in de lucht houden en gooien enzo. Nou het gaat bij mij nog niet zo soepel, want het is best wel zwaar om zo'n meisje de hele tijd in de lucht te houden.
Na de training werden we één voor één bij de coaches geroepen. Er was een Varsity team en een JV team. Varsity is normaal gesproken juniors en seniors, maar bij cheerleaden gaat dat vaak niet op.
Uiteindelijk ben ik ingedeeld bij JV en kom ik uit op alle drie de rondes.
Je hebt bij competitive cheer 3 rondes. De eerste ronde is het doen van cheers zonder tumbling en stunting. De tweede ronde is tumbling, dat zijn dus de radslagen en al die andere gymnastische dingen. De derde ronde is alles in één.
Vind het uiteindelijk alleen maar leuk dat ik bij JV zit en niet bij Varsity, want bij Varsity word je geselecteerd op welke rondes je mag doen en bij JV doe je ze gewoon allemaal.
Zo heb ik uiteindelijk dus de meeste ervaring!

Wel een beetje jammer aan dit cheerleaden is, dat niet alle outfits in mijn maat zijn. Maarja jammer genoeg pas ik nou eenmaal niet in maatje 34. Die moeten ze dus maar even bij bestellen.

Vanaf nu ben ik dus elke doordeweekse dag van 5 tot 7 aan het trainen voor cheerleaden. Vind het tot nu toe wel heel erg leuk, ondanks de spierpijn en de blauwe plekken.

Verder heb ik gisteravond eten ingepakt voor kinderen in Haïti. In minder dan 2 uur tijd hebben we 113 kinderen voor een jaar lang eten kunnen geven. Toch weer iets dat ik in Nederland niet snel zal doen!

Ik ga nu weer verder met mijn luie zaterdag! Tot de volgende...

  • 13 November 2010 - 23:55

    Evelien:

    We hebben de M-A-R-I-E-K-E -> MARIEKE!!!
    Wat leuk joh, Mariek!!
    Ik ben benieuwd naar de foto's en filmpjes,.. Haha ;)
    have fun and good luck!
    Xx

  • 14 November 2010 - 10:30

    Charlotte:

    Mariek, ik vind het nog steeds super leuk om al je blogs te lezen!!

    vind het zooo leuk voor je dat je het daar naar je zin hebt! leuk dat je alles probeert in de tijd die je er hebt!!

    heeel veel plezier nog daar en veel succes met het gestuntel!!:D

    liefs

  • 15 November 2010 - 08:07

    Marijn:

    wat super leuk om ook weer deze blog te lezen!
    Je moet maar is een filmpje maken van een van je dansen;)
    liefs

  • 15 November 2010 - 09:12

    Mama:

    Ben het helemaal met Marijn eens, we willen filmpjes zien:)Vind je trouwens wel een held hoor dat je het allemaal toch maar doet. Dikke kus

  • 15 November 2010 - 17:09

    Jennifer:

    Ik wil ook filmpjes zien!! Xxxx

  • 15 November 2010 - 17:42

    Wil En Cees:

    He Marieke wat knap van je dat je aan het Cheerleader ben geslagen mij zou het niet lukken om die meiden op te tillen een paar filmpjes zou wel leuk wezen ik vind het heel goed dat je ook aan mensen denk die het wat minder heeft dat zouden wij hier ook moeten doen Nou tot je volgende verslag dikke knuffel

  • 17 November 2010 - 14:48

    Anneke:

    Ik zal blij zijn als we eindelijk eens samen dansjes kunnen doen. Dat amerika tripje is wat dat betreft goed voor de zusterband ;)

    Zoals andere ook al zeggen, vind ik dat je maar eens even moet laten zien wat je allemaal al geleerd hebt. Oftewel; wij willen filmpjes zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Zeeland

Een reis met Into Study Exchange

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2011

Tell the world that I'm coming home!

02 Juni 2011

Graduation!

26 Mei 2011

Het begin van het einde

17 April 2011

Prom

10 April 2011

Got Cruise?
Marieke

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 105315

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

UWF

17 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: