Wist je dat.. - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu Wist je dat.. - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

Wist je dat..

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 September 2010 | Verenigde Staten, Zeeland

... ik met 2 honden in huis leef, ze uitlaat en koekjes geef.

... één van die honden vandaag in huis heeft gepoept en ik alleen thuis was dus het maar opgeruimd heb.

... de meeste Amerikanen denken dat als je uit 'The Netherlands' komt, je Netherlands spreekt in plaats van Dutch.

... ik echt hele domme vragen krijg.

... dat vragen zijn als; Are you from Holland or from The Netherlands? Are you from Holland, but you are an exhange student? O my Gosh, can you type Dutch with an American phone?

... sommige Amerikanen mij wel heel 'honest' vinden.

... dat komt doordat ze hier alles al gauw fantastic, sweet of beautiful vinden.

... Amerikanen geen benul hebben van wat voor invloed ze hebben op andere landen met bijv. muziek en tv.

... ze verbaast zijn als ik een liedje op de radio meezing.

... Amerikanen in tegenstelling tot Nederlanders wel heel vriendelijk zijn.

... overal waar je komt gevraagd wordt hoe het met je gaat.

... ik het hier heel erg naar mijn zin heb.

... en nog lang niet naar huis wil.

... ik wel mijn familie en vrienden mis.

... ik mijn eten koop in de Dutch store.

... ik mijn eigen brood heb gemaakt, omdat ik het Amerikaanse brood echt niet wegkreeg.

... party's in Amerika heel anders zijn dan in Nederland. Je zit rond een kampvuur en om half 12 gaat iedereen naar huis.

... ik dat helemaal geen probleem vind, doordat ik hierdoor lekker vroeg naar mijn bed kan.

... ik elke dag om 5:45 opsta.

... ik om half 10 weer ga slapen.

... ik over 2 weken een footballgame heb.

... ze dat hier powderpuff noemen.

  • 15 September 2010 - 20:19

    Vera:

    Haha! Ik lag me suf, wat een leuk verhaaltje weer:)

    Veel plezier weer de aankomende tijd en ik kijk uit naar je volgende nieuwtjes!

    -xxx-

  • 15 September 2010 - 20:22

    Gerdiene:

    haha wat een leuk verhaaltje!!

    Wat mooi he die vragen. Ze hebben echt geen idee. Als ze eens wisten uit wat voor fantastisch land je kwam... ;)

    blij te horen dat je het zo naar je zin heb! Gaat het op school ook goed? Zou je graag daar eens zien rond huppelen!

    Mariekje moet zeggen dat je elke keer erg leuke verhaaltjes schrijf! Elke keer weer leuk om te lezen!!

    Tot het volgende verhaaltje weer!

    Knuffel

  • 15 September 2010 - 20:42

    Jennifer:

    Wat een super klein schattig hondje. En wat een leuke blog is dit weer.
    Xxxxx

  • 16 September 2010 - 07:49

    Tatiana:

    Oh oh marieke ik lees al je verhalen zodra ze binnenkomen op mijn hotmail! Superleuk allemaal, maar ik bedacht me dat ik nog geen reacties heb achtergelaten! Dan is dit mijn eerste!.

    Zoals ik kan lezen, merk ik dat je het erg naar je zin hebt. Echt tof om te horen, ben nog steeds helemaal van 'WAUW'' dat JIJ dit even durft en echt doorgezet hebt. En als je dan nog hoort dat ze het echt leuk heeft en niet meer naar huis toe wilt, dan denk ik '' Het is alle moeite waard''. Je schrijft ook erg leuke/humoristische verhalen, die denk ik iedereen volgt.

    Wat een toffe ' Wist je dat'', is weer eens wat anders dan de Wistjedatjes van Reehorst;)! Knap van je dat je zo met de honden omgaat daar, dat had ik nou echt niet verwacht. Maar je zou wel moeten, want ze leven bij je in huis toch? Ik had daarnaast ook niet verwacht dat de Amerikanen zulke leuke/domme opmerkingen konden maken, erg lachwekkend!

    Nou Marieke, ik heb wel genoeg gekletst! Dit wordt in ieder geval een tof boek voor jou! Doe rustig aan en maak heel veel plezier, dat is het allerbelangrijkst! Veel liefs!

  • 16 September 2010 - 08:47

    Mama:

    Wat een leuke honden. Begrijp nu wel dat je daar echt niet bang voor kunt zijn. Krijgen we de katten ook nog te zien ;)
    Dikke knuffel

  • 16 September 2010 - 09:43

    O&O:

    Op Wikipedia gezocht wat powderduff letterlijk betekent. Niet lachen: dat is 'Chinese gekuifde naakthond', vertaling 'Poederdons'. Wat dat nou met voetbal te maken heeft??? Een beetje raar volkje hoor, die Amerikanen.
    Fijn dat je zo goed met de honden kan opschieten, katten en paarden komen vast ook nog wel.
    Dag lieve schat, tot mails.
    Kusjes van Opa en Oma.

  • 16 September 2010 - 18:19

    Ayla:

    wat zijn die amerikanen ongelofelijk onnozel, haha. maar ik ben erg blij om te lezen dat je het nog steeds erg naar je zin hebt:D

  • 16 September 2010 - 21:18

    Evelien:

    Zijn we niet vriendelijk???????
    Dankje wel weer Mariek ;)
    De berichtjes hier vanuit holland/the netherlands worden gewaardeerd, ik merk het al!! :P
    Leuk zo even wat weetjes op een rij!!
    Good luck with opstaan!
    xxxxxxxx

  • 18 September 2010 - 17:48

    Lotteeeeee:

    aaah marieke,
    hoe kan je nou voor die twee schattige hondjes bang zijn(geweest)??:P


  • 20 September 2010 - 08:34

    Yvette:

    Heee mariek!

    EINDELIJK heb ik me aangemeld op je site haha ;) Wat heb je al veel verhalen erop staan! En wat een leuke foto's :D Volgens mij heb je het prima naar je zin daar, gelukkig! Leuk dat je zo'n 'wist je datje' erby hebt staan ;) Ik wacht tot mn mailbox een verhaal van je ontvangt, kan ik lezen wat je daar allemaal uitspookt haha.

    Enjoy x Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Zeeland

Een reis met Into Study Exchange

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2011

Tell the world that I'm coming home!

02 Juni 2011

Graduation!

26 Mei 2011

Het begin van het einde

17 April 2011

Prom

10 April 2011

Got Cruise?
Marieke

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 105296

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

UWF

17 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: