Time flies when you are having fun! - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu Time flies when you are having fun! - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

Time flies when you are having fun!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 Januari 2011 | Verenigde Staten, Zeeland

12/01/11

Jeetje wat gaat de tijd toch snel, voor mijn gevoel heb ik 3 dagen geleden mijn laatste blog geplaats.. blijkt dat alweer meer dan 2 weken geleden te zijn.

Ik moet zeggen dat ik niet enorm veel nieuwe dingen heb meegemaakt, maar er is altijd wat te vertellen!

Oud&Nieuw gaat hier niet zoals thuis. Er wordt geen vuurwerk afgestoken om 12 uur 's nachts en je gaat dus ook niet naar buiten om je buren een nieuwjaar te wensen. Dat heeft hier sowieso al niet zoveel zin, want dan ben je eerst een halve kilometer onderweg.
Gelukkig heb ik mijn gastgezin wel kunnen laten zien hoe je nou echt een nieuwjaar inluidt. Ik heb namelijk, als jullie het nog niet wisten, met papa & mama en opa & oma geskyped op oudjaarsavond. Toen het bijna 12 uur was ben ik naar beneden gegaan om Bonnie en Randy te laten zien hoe dat er aantoe gaat. Heel leuk ook dat ze opa en oma nu hebben gezien! Ben trots op jullie, en ook op papa en mama, hoe goed jullie het deden in het Engels!
Na dat skype gesprek wilden broer en zus ook graag even de aandacht. Toch lief dat ze me zo erg missen! Blij ze weer even 'gezien' te hebben.
Ondertussen waren de Huizenga's en de Mohr's al gearriveerd dus ik moest snel gedag zeggen om me bij het gezelschap te voegen. We hadden afgesproken, zoals ik verteld heb ik mijn vorige blog, om een olympische spelen te houden op de wii. Natuurlijk hebben wij, Nederland, gewonnen! Rond 12 uur hadden we allemaal een glaasje met druivensap, net echte champagne; even smerig, en hebben we afgeteld. Daarna iedereen een knuffel gegeven, toch ook weer anders dan drie kussen. Daarna hebben we nog even Just Dance gespeeld met de meiden. Calorieën verbranden is natuurlijk altijd een goed begin van het nieuwe jaar!

Vorige week maandag begon ook school weer. Iets waarin ik helemaal geen zin had en eigenlijk nog steeds niet heb. Toch wel bijzonder voor iemand die ervoor gekozen heeft naar High School te gaan. Gelukkig is alles daarom heen wel leuk. Ik vermaak me, meestal, nog steeds goed bij cheer! Ik ga proberen een filmpje te uploaden zodat je kan zien wat we nou eigenlijk doen. Zorg wel dat je begint met 'round 3 deel 1' en dan pas 'round 3 deel 2' kijkt. Klinkt opzich logisch, maar je weet het maar nooit hè!

Volgende week heb ik exam-week. Denk niet dat het heel ingewikkeld gaat worden, maar toch lekker dat ik pas om kwart voor 10 hoeft te beginnen in plaats van de gebruikelijk half 8. Volgende week vrijdag ben ik lekker een dagje vrij. De hele familie gaat snowmobilen, maar ik kan niet mee. Ik heb namelijk die zaterdag een cheer competitie en zou dus anders niet op tijd terug zijn. Maar nu ga ik bij Abbie slapen en dat is natuurlijk ook heel leuk!

Na exam-week veranderen ook mijn vakken. Ik weet niet of ik het er al eens over gehad heb, maar hier komen ze:

1. American History (toch jammer dat dat het enige vak is dat ik niet kan veranderen..)

2. Nutrition and Demo Cook

3. Dance

4. Novels 2

5. Aerobics

6. Marketing

Leuk feitje is wel dat ik vanaf volgend semester mijn 5e én 6e uur samen met Sofi heb. Weet niet of het heel handig is ons samen in de les, maar wel heel gezellig!

Mijn Engels gaat trouwens met sprongen vooruit, in tegenstelling tot mijn Nederlands dat eerder achteruit gaat. Toch grappig dat als ik op nu.nl Zeeland zie staan, ik het lees als 'Sealand'.

Verder hoop ik dat jullie allemaal een goede eerste 12 dagen van het nieuwe jaar hebben gehad! Dat jullie je allemaal aan je goede voornemens kunnen houden. Neem vooral geen voorbeeld aan mij, want dan zal het je nooit lukken.

Klein detail: Ik heb mijn thuiskomstdatum. Het is niet 8 juni wat ik sommigen heb verteld. Ik vertrek zondag 12 juni en kom dan maandag 13 juni aan in Amsterdam. Hou deze dag dus vrij in je agenda én in de agenda op het werk én in de agenda van je ouders, want ik kan niet wachten om jullie allemaal weer te zien!

  • 13 Januari 2011 - 06:37

    Evelien:

    Heej meis,
    Nog een heel gelukkig nieuwjaar voor jou, nog een deel doorbrengen als Amerikaanse en een deel weer lekker in je oude vertrouwde kikkerlandje!! :)

    Weer leuk om te horen wat je allemaal doet daar! Klinkt echt erg leuk!!

    Have fun!
    Kisses

  • 13 Januari 2011 - 06:54

    Papa:

    Hoi Mariek,
    Weer een leuk stukje. Had alles al gehoord van je moeder (=vaste skype-partner :) )en was bij de skype sessie natuurlijk zelf aanwezig. Op maandag kan ik je niet ophalen hoor. Krijg denk ik geen vrij van m'n baas :).

    Zie je gauw weer.

    PS: Het valt niet mee om eerder te reageren dan Evelien. Zit zij ook in een andere tijdzone? :)

  • 13 Januari 2011 - 09:23

    Jennifer:

    De tijd gaat inderdaad snel. Heb het idee alsof je net 2 maanden weg bent. Zo zie je ook maar dat het 'gewone' leven overal op de wereld gewoon doorgaat.
    Ik mis je wel maar we gaan lekker gezellig op vakantie!
    Een hele dikke kus, Jennifer.

  • 13 Januari 2011 - 09:26

    Charlotte:

    weer een super leuk verhaal!! en wat grappig dat ze Oud&Nieuw zo anders vieren!! hahah goedd nog heel veel plezier daar en heel veel succes in je exam-week!!

    liefs, kus

  • 13 Januari 2011 - 10:04

    Vera:

    Hoi lieve Marieke,

    Wat leuk om weer wat van je te lezen! En die filmpjes zijn echt geweldig:D
    Fijn ook om te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Succes met je exam-week en we gaan sel weer skypen!

    Heel veel liefs,
    Vera

  • 13 Januari 2011 - 10:20

    Bram:

    Hee marieke,

    Leuk verslagje weer!
    En ik vindt het ook leuk/grappig om te horen dat opa en oma ook goed kunnen skypen haha!
    Die filmpjes zijn toch wel ff wennen voor mij, aparte bezigheid dat cheerleaden! haha

    x

  • 13 Januari 2011 - 11:12

    O&O:

    Dag liefie.

    Weer een fijn verhaaltje om te lezen.
    Beetje vreemd (rare luitjes die Amerikanen) dat midden in een schooljaar de vakken weer wijzigen. Maar zo krijg je natuurlijk wel wat breedte-kennis van hoe er in Amerika toegaat.

    Houdt het vak 'Nutrition and Demo Cook' trouwens in dat we over ongeveer 21 weken een heerlijke door jou bereide maaltijd kunnen nuttigen of moeten wij ons daarover nog maar geen illusies maken?

    Kusjes,
    O&O

  • 13 Januari 2011 - 13:04

    Zarina:

    Hay Cheerleader!

    Erg leuke filmpjes! Doet me denken aan die film 'Bring it on' ken je die? Moet haast wel, gaat ook over cheercompetities nzo. ;]
    Ben blij te lezen dat alles nog steeds goed gaat en dat je het allemaal ook nog steeds leuk vindt. Gaat zo'n exam-week t zelfde als hier, alleen naar school voor een toets?
    Inderdaad eigenlijk wel gek, net wat je Opa en Oma zeggen, dat ze midden in t jaar de vakken veranderen, maar zo wordt school misschien toch nog eventjes leuk, vooral de uren met Sofi!

    Nou Mariek, heel veel plezier en succes met je competitie!

    Heb je 'estimated time of arrival' opgeschreven! ;)

    Dikke kus & knuffel!

  • 13 Januari 2011 - 14:03

    Mama:

    Valt niet mee om jou te spotten in het filmpje, maar het is in ieder geval luid en duidelijk :)
    Nu we weten wanneer je terugkomt kan het grote aftellen beginnen, Vandaag over precies 5 maanden (oeps klinkt nog best lang). Datum staat vet gedrukt in de agenda hoor. Zet 'm op bij je exam-week, ben blij dat ik daar niet wakker over hoef te liggen ;). Het vakkenpakket voor het volgende semester ziet er leuk uit, daar kun je vast weer een blog mee vullen. Slaap ze bij Abbie, is in ieder geval warmer dan snowmobielen haha
    Dikke knuffel

  • 13 Januari 2011 - 14:53

    Wil En Cees :

    Hallo Marieke nog een heel gelukkig 2011. Heros weer een leuk stukje van uit Amerika . Het zal ook wel fijn geweest om via de Skyp te toosten op een heel fijn en gezond 2011. Ook wel grappig hoe het in een ander land nieuw. Jaar gevierd word . 13 juni staat genoteerdin onze agenda .we zullen met open armen ontvangen . En ik wens je heel veel succes met je examen en ik kijk uit na je volgende blog Gr. En een knuffel van ons

  • 13 Januari 2011 - 16:51

    Anneke:

    Zus, suuuperleuk om die filmpjes te bekijken haha. In tegenstelling tot mama, had ik jou wel vrij snel ontdekt (zeker in het tweede filmpje) en ik moet zeggen; je doet niet onder voor de rest ! Die radslag was uiteraard fe-no-mi-naal ! :D Goed blijven doorgaan, wie weet kan je dan in NL altijd nog gaan turnen (of is dat toch te hoog gegrepen ? ;))

  • 13 Januari 2011 - 20:11

    Ayla:

    13 juni staat gepland!
    haha
    en ben erg benieuwd naar je filmpjes!!
    liefsxx

  • 15 Januari 2011 - 09:18

    Marijn:

    Hee marieke,
    wat een leuke blog weer :)
    fijn om te horen dat je het daar nog steeds erg naar je zin hebt.
    Maar ik denk dat naar school gaan, overal gewoon niet zo leuk is haha.
    Nog heel veel plezier en succes!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Zeeland

Een reis met Into Study Exchange

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2011

Tell the world that I'm coming home!

02 Juni 2011

Graduation!

26 Mei 2011

Het begin van het einde

17 April 2011

Prom

10 April 2011

Got Cruise?
Marieke

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 105297

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

UWF

17 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: