Afscheid nemen bestaat niet! - Reisverslag uit Ede, Nederland van Marieke Oel - WaarBenJij.nu Afscheid nemen bestaat niet! - Reisverslag uit Ede, Nederland van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen bestaat niet!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 Augustus 2010 | Nederland, Ede

15/08/10

Wat een twee weken waren dit toch! Twee weken vol met afscheid nemen van vrienden en familie!

Eerst mijn lieve ex-collega's van de Lady Sting. Een superleuke verjaardagskalender met leuke stukjes tekst, zodat ik nog aan ze zal blijven denken!

Vorige week zondag kwam de familie langs! Mama was die dag jarig en we vierden onze verjaardag. Maar ook een moment van afscheid nemen! Remko & Grace, mijn lieve nichtje Keshia en haar vriend Bram én Cees & Wil. Een fijn zakcentje meekregen om zelf iets leuks van te kopen in Amerika!

Afgelopen woensdag was ik jarig en ben ik samen met Mama en Anneke naar de musical Crazy Shopping geweest. Gewoon lekker quality time met zijn drietjes! Was echt een topavond!

Donderdag heb ik afscheid genomen van Zarina! Die is vrijdag namelijk lekker op vakantie gegaan dus die kan dinsdag niet mee naar Schiphol.

Zo schoot het al aardig op met mensen die ik voor een lange tijd van 10 maanden niet zal zien.

Gisteren had ik mijn afscheidsfeestje voor vrienden. Een tuin vol met lieve vriendjes en vriendinnetjes die met de leukste cadeautjes aankwamen! Leuk nagedacht over wat ik mee zou kunnen nemen in mijn koffer. O.a. een kussensloop met leuke foto's, een Zeeuws pakketje en dingen om mezelf te vermaken in het vliegtuig!
Loes, Lena, Jennifer en Marijn hadden wel een héle leuke verrassing. Ze hebben speciaal voor mij een taart laten maken van de Amerikaanse vlag met daarop de tekst: 'With love for one year'.
Een hele gezellige avond gehad, maar toen moest ik afscheid nemen van de mensen die niet mee gingen stappen. Eerst mijn lieve handbalvriendinnetjes, die mij zo fijn hebben opgevangen het afgelopen seizoen!
En toen kwam Vera, hét moment waarop ik besefte dat het nou wel heel dichtbij kwam en ik écht alles en iedereen voor 10 maanden achter zou laten. De eerste tranen van afscheid.
Daarna gelukkig nog een gezellige avond gehad en toen van de meeste mensen nog afscheid genomen, waaronder mijn leuke vriendinnetje Lena, waarmee ik een topvakantie in Blanes heb gehad!

Vandaag kwamen Marijn en Jennifer nog eventjes langs met een Bernardo's ijsje en heb ik ook Jennifer gedag gezegd! Gelukkig zie ik Marijn en Nina dinsdagochtend nog, want die gaan mee naar Schiphol!

Genoeg afscheid vind ik eigenlijk wel, maar het zwaarste afscheid zal nog wel komen. Dinsdagochtend op Schiphol van Papa, Mama, Anneke, Robbert, Erik, Opa, Oma, Mel, Nina en Marijn! Wat zal het raar zijn als ik richting de gate ga en zij daar allemaal nog staan! Gelukkig heb ik twee reisgenootjes gevonden, dus ben ik niet helemaal alleen!

Maar zoals de titel al zegt: Afscheid nemen bestaat niet!
Ik zie jullie allemaal in Juni weer terug hier op Nederlandse bodem!

  • 15 Augustus 2010 - 16:40

    Evelien:

    Aaaah lieve Marieke, wat 'n afscheid allemaal he?!
    Succes met de laatste dingen, knuffels en kussen!!!
    Xxxx

  • 15 Augustus 2010 - 17:01

    Jennifer:

    Nu ik je blog lees moet ik toch wel huilen. Nu besef ik pas echt dat je echt weg gaat voor 10 maanden. Ik vind het lang maar gelukkig kom je ook weer terug. Dan gaan we weer gezellig op vakantie. Ik zal je missen lief vriendinnetje van me! We houden contact, een hele goeie vlucht en natuurlijk heel veel plezier. Nogmaals een hele, héle dikke zoen van je vriendinnetje! Xxxxxxxxxx

  • 15 Augustus 2010 - 18:18

    O&O:

    Nog 2 nachtjes slapen en dan zwaaien wij - met tranen in onze ogen, maar ook met heel veel trots - jou op Schiphol uit. Dan ga je op je -bijna helemaal door jouzelf gearangeerde - avontuur naar het land van Uncle Sam.
    Wij weten zeker dat je dit tot een goed einde zult brengen en dat we je (na wel erg veel nachtjes slapen...) in juni op Schiphol met veel leuke verahelen terug kunnen zwaaien.
    Je weet dat we veel van je houden. De kussen geven we dinsdag.
    Opa & Oma

  • 15 Augustus 2010 - 18:26

    Anja Van Noesel:

    Lieve Marieke,

    Ik wens je heel veel plezier in je nieuwe avontuur! Dat je veel mooie, nieuwe ervaringen mag opdoen. Geniet ervan!

    Dikke kus Anja

  • 16 Augustus 2010 - 11:11

    René:

    Wil je via deze weg nogmaals heel veel plezier wensen, geniet ervan meid!

    xxx René

  • 16 Augustus 2010 - 15:19

    Cees & Wil:

    Jammer dat we er op Schiphol niet bij kunnen zijn, maar toch wensen we je een leuke-, (ont)spannende-, leerzame- en ijsvrije (bernardo's) tijd toe. Vermaak je en we blijven je volgen.

  • 16 Augustus 2010 - 16:08

    Stasja:

    Hai mariekje! Ik wil je alsnog feliciteren met je verjaardag :) was op vakantie! Ik neem aan dat ik je pas als je terug komt (over een jaar) een cadeau kan geven! shit!!! helemaal niet aan gedacht.. of heb je een adres voor me in amerika? dan stuur ik je een cadeautje op haha

    ik lees dat je iig een goed afscheid hebt gehad, eentje om te onthouden, nu op naar je welkom thuis feesie!!!!

    kusjesssssssssss lieve mariekje

  • 17 Augustus 2010 - 11:49

    Papa:

    Toch even slikken als je dan afscheid neemt bij de gate. Daar gaat de kleine meid. Op naar het grote avontuur. Zorg dat je goed aankomt (ook al kan je daar zelf niet al te veel aan doen :) ). En.. maak er iets moois van. Tot dan.

  • 17 Augustus 2010 - 14:43

    Anneke:

    Lief zusje,

    Je avontuur is nu al aardig begonnen, het grootste gedeelte vliegen heb je er als het goed is op zitten. Vanmorgen was het stiekem allemaal wel een beetje hectisch.. van wie neem je nu als eerste en van wie nu juist als laatste afscheid? Je hebt ons allemaal nog een dikke knuffel gegeven en ging toen verdrietig, maar trots als een pauw, richting het avontuur ! Heeel veel plezier in NY, geniet er van zusje!

  • 17 Augustus 2010 - 15:00

    Cees & Wil:

    He gringo, we volgen je vlucht online:
    US 799 Position Position Log

    Latitude: 49-37-48.0 N
    Longitude: 62-40-12.0 W
    Speed: 483 mph (778 kph)
    Altitude: 38,000 feet (11,582 meters)
    Bearing: 227
    To PHL: 911 miles (1,466 km)
    From AMS: 2,830 miles (4,554 km)
    nog een klein stukje naar je eerste pits-stop. We hopen dat je hebt genoten van het eten onderweg en wellicht een filmpje. Tot schrijvens. xxxx C&W

  • 17 Augustus 2010 - 17:24

    Mama:

    Hoera geland in Philadelphia. Straks nog even een klein stukje in een ieniemieni vliegtuig en je kunt New York gaan veroveren.

  • 17 Augustus 2010 - 21:16

    Cees & Wil:

    nou zoals ma al zei geland met de wind in de rug
    Flight: (US) US Airways 799
    Status: Landed On-time

    Departure: (AMS) Amsterdam-Schiphol Airport
    Scheduled: 10:50 AM
    Actual: 10:52 AM

    Arrival: (PHL) Philadelphia International Airport
    Scheduled: 1:25 PM
    Actual: 1:11 PM

    We hopen dat je nog een plezierige tijd in the big apple hebt en daarna blokken? in Zeeland

  • 18 Augustus 2010 - 07:18

    Charlotte:

    hey Marieke!

    ik vind het super jammer dat ik er niet bij kon zijn en eigenlijk niet zo goed afscheid van je heb kunnen nemen, maar ik zit hier met tranen in men ogen! Allemaal lieve reacties waaraan je ziet dat iedereen heel veel om je geeft!

    Lieve Marieke, heeeeeeel veel plezier in het land aan de andere kant van de zee! ik hoop dat je veel ervaring oppikt en dat je ondanks dat je zover van huis bent je je toch een beetje thuis voelt daar!

    Kom veilig weer thuis!

    liefs, Charlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ede

Een reis met Into Study Exchange

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2011

Tell the world that I'm coming home!

02 Juni 2011

Graduation!

26 Mei 2011

Het begin van het einde

17 April 2011

Prom

10 April 2011

Got Cruise?
Marieke

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 105351

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

UWF

17 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: