You may kiss the bride.. - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu You may kiss the bride.. - Reisverslag uit Zeeland, Verenigde Staten van Marieke Oel - WaarBenJij.nu

You may kiss the bride..

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 Februari 2011 | Verenigde Staten, Zeeland

11/02/11

Het is alweer februari, wat gaat de tijd toch ontzettend snel. Moet wel zeggen dat jullie wel een beetje ongeduldig zijn. Kreeg namelijk alweer reacties dat ik al zo'n tijd niet geschreven had, kijk ik net bij mijn laatste blog is dat pas 2 weken geleden. Gelukkig heb ik weer een hoop te vertellen!

Laat ik maar beginnen met een hele unieke ervaring. Bonnie's moeder is op vrijdag 4 februari getrouwd met Si.
Nadat ik woensdag en donderdag 2 sneeuwdagen had gehad, ben ik ook vrijdag niet naar school geweest. Bonnie vond het wel leuk als ik mee kwam lunchen en kwam helpen versieren. Dat vond ik natuurlijk geen probleem.
Eerst gingen we naar de party store om wat versieringen te kopen, daarna zijn we met Bonnie's zussen en moeder wezen eten bij Applebees, en nee mama dat is géén gerecht!
Daarna zijn we naar de trouwlocatie gegaan om het te versieren. Het zou geen grote bruiloft worden en grandma wilde graag crepe papier als versiering, tot grote ergenis van Bonnie en haar zussen. Uiteindelijk zag het er hartstikke leuk uit.
Om 6 uur was iedereen welkom voor de punch. Ik weet nog steeds niet echt wat het is, maar het zag er niet echt lekker uit. Om half 7 gingen ze dan echt trouwen. Eerst heeft de priester/pastoor wat vertelt en ging iedereen bidden.
Toen kwamen voor Si eindelijk de verlossende woorden:'You may kiss the bride.'
Heel schattig om te zien hoe gelukkig ze met elkaar zijn en dat ze op die leeftijd elkaar nog gevonden hebben.
Tony en Mitch hadden Si's auto versierd, inclusief een sliert met blikken. We konden ze 400 meter verderop nog horen.

Afgelopen donderdag was Sofi's 18e verjaardag. Aangezien we beiden hadden gezien hoe het er hier aan toe gaat met verjaardagen, dacht ze dat haar verjaardag heel saai zou worden. Sofi wist alleen niet dat Dawn mij vorige week woensdag al had opgebeld om te vragen of het een leuk idee was een suprise party te geven.
Omdat iedereen naar hun huis moest komen zouden we Sofi's verjaardagsdiner bij ons thuis doen. Toen kwam Sofi's vraag: 'Maar Marieke waarom vieren we het eigenlijk bij jullie?´
´Nou Sofi dat komt omdat ons huis groter is en dat is makkelijker met zijn allen.´
Terwijl ik dat antwoord gaf, hoopte ik dat ze het niet ook aan Dawn ging vragen, want misschien kwam daar wel een ander antwoord.
Dus donderdagavond kwamen de Mohr´s en Huizenga´s hierheen. Ik moest nog een goed excuus verzinnen om na het eten met hun mee naar huis te gaan en heb er dan maar van gemaakt dat ik krijg haar outfit voor schoolcolorday de volgende dag op school wilde zien. Kyle en Keegan gingen eerder weg om te gaan ´studeren´, in werkelijkheid hebben zij iedereen binnengelaten.
Toen wij rond kwart voor 8 die kant opgingen kreeg Sofi de mededeling dat er nog een cadeautje in de basement was. Toen ze het licht aandeed was het ´SUPRISE!´. Ze was echt superverrast en volgens mij heeft ze echt een hele leuke 18e verjaardag gehad. Alle familie en vrienden waren er.
Toen ik haar vroeg of haar verjaardag uiteindelijk saai was, was het antwoord:’Nee ik heb een geweldige dag, dankjewel!’
Missie geslaagd dus!

Verder heb ik mijn laatste cheer competitie gehad afgelopen woensdag. Varsity gaat nog eventjes door, maar wij als JV zijn nu klaar. Opzich vind ik het wel lekker, ondanks dat ik het heel leuk vond was ik wel een beetje klaar met elke dag na school 2,5 uur wachten. Helemaal nu ik alleen nog maar ronde 3 doe, is het behoorlijk saai geworden tijdens de trainingen.
Nou heb ik lekker een maandje niets en dan begint tennis. Ik ga namelijk tennissen in de lente. Samen met Sofi en nog een heleboel andere meiden. Ik heb echt helemaal geen ervaringen, buiten die paar keer met sportklas om, in tennis. De coach zei dat dat geen probleem was en dat ie blij was dat we erbij wilden komen. Volgens mij zijn er nog een paar meisjes die geen ervaringen hebben dus het zal vast wel gezellig worden!

Nog iets anders leuks deze week is spiritweek. Twee keer per jaar heb je spiritweek, dat is homecoming en winterfest. Elke dag heeft een ander thema en het is de bedoeling om je te verkleden in dat thema en zo naar school te komen. De eerste 3 dagen zijn meer voor de fanatiekelingen, maar donderdag en vrijdag is wel meer over de hele school.
Donderdag was class color day. Elke klas heft zijn eigen kleur. De freshman’s hebben oranje, sophomores hebben blauw, juniors zijn rood en de seniors zijn zwart. Op woensdag had de school iedere student een tshirt gegeven in de kleur van zijn grade. Leuk om al die kleuren rond te zien lopen door de school.
Vrijdag, vandaag dus, was school color day. Zeeland West, waar ik heenga, heeft groen en goud als kleuren. Zeeland East heeft bruin en goud. Beide scholen waren dus vol met mensen in groen of bruin met goude kleren. Aangezien ik een cheerleader ben, moest ik er ook aan geloven. Met een groene kous, een goude kous, goude shorts en een groen tshirt. Het goude neigt meer naar geel, maar iedereen doet dat, want dat is makkelijk te vinden.
Op vrijdag was ook de pep assembly. Dan komt de school bij elkaar in de gymzaal. Elke klas heeft zijn eigen vak, dus freshman, sophomore, juniors en seniors. Ze hadden wat activiteiten, waarin vaak de verschillende klassen tegen elkaar strijden. Wij als cheerleaders moesten een cheer doen.
Ik vind het echt heel leuk hoe ze hier omgaan met hun schoolspirit. Heel veel studenten zijn trots op hun school en de kleuren. Ze zetten zich dan ook voor van alles in. Dit is nou één van de typische dingen die ik echt geweldig vind aan Amerika.


Voor nu denk ik dat ik wel weer genoeg vertelt heb. Ik zal wat foto’s plaatsen van de bruiloft. Doe rustig aan allemaal en we zien elkaar snel weer. Zie echt uit naar al die lekkere dingen die iedereen meeneemt voor mij naar het vliegveld. Hoop dat Tatiana niet hoeft te werken, want dan krijg ik een lekkere portie raspatat! Ik hou jullie allemaal wel aan die belofte, want ik mis het echt! Doe rustig aan allemaal en we zien elkaar snel weer!

  • 12 Februari 2011 - 08:01

    Evelien:

    He he eindelijk weer een verhaal hahaha ;)
    Wat leuk weer om je belevenissen te horen!!
    Hebben jullie veel last gehad van de sneeuw of leverde het alleen vrije dagen op?! ;)
    Is dat witte met bruin en roze stippen de weddingcake??
    Nou mariek, maak maar weer veel nieuwe/leuke/gekke/mooie dingen mee!
    Have fun!
    Xxxx

  • 12 Februari 2011 - 12:06

    Zarina:

    Mariek!

    Je vermaakt je zo te horen dus nog prima! Ben blij dat je 't zo naar je zin hebt.
    Ik heb trouwens m'n cijfers terug en heb maar 1 onvoldoende gehaald! :D

    Geniet van je maandje (sport)rust.

    Dikke kus & knuffel!


  • 13 Februari 2011 - 10:53

    Mama:

    Wow heb alle verhalen natuurlijk al van je gehoord via skype, maar als je zo het hele verhaal ziet staan zijn het wel weer heel veel nieuwe (leuke) ervaringen. Nederland kan nog wel een goede tennisster gebruiken, dus flink oefenen volgende maand. Leer je ons het cheeren en ik zeg American Open in 2012 ;) Dikke kus

  • 13 Februari 2011 - 16:28

    W En C :

    Weer een leuke blog en wat schattige foto's van de bruiloft en vooral die foto dat die oma die bril op heeft en wat leuk dat die mensen elkaar nog gevonden hebben wens ze maar veel geluk en gezondheid toe en natuurlijk veel liefde . En je heb gelijk de tijd gaat zeker snel noo geniet van een maandje rust en dan gaan tennissen . Nou dat kom ook wel goed je heb al zoveel gedaan in de periode dat je daar ben dus dit lukt ook wel. Wat zal jij een conditie hebben als jij terug kom Nou de groeten van ons en een dikke knuffel

  • 14 Februari 2011 - 09:17

    O&O:

    Hoi Marieke,
    Zoals gisterenavond telefonisch beloofd, gauw nog even -voordat we een midweekje pakken- je blog uitgeprint. Opa en ik hebben er weer van genoten.
    Het lijkt wel of die school waar je op bent, een pretpark is. In elke blog doe je verhaal van weer een leuk evenement. Niks mis mee, lijkt mij.

    Dag lief, tot de volgende keer.
    Dikke kus van O&O

  • 14 Februari 2011 - 20:36

    Erik:

    Zoals ik gisteren had belooft heb ik je blog gelezen ! Wat een verhaal :)
    Ik wist niet dat iemand zoveel kan meemaken in een week en ik zou je wel
    willen zien in al die kleuren !

    En als je weer in Nederland bent zal ik de baan wel huren voor het potje tennis !

    Ik hoop dat je ook een leuke valentijen heb gehad :)

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Zeeland

Een reis met Into Study Exchange

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2011

Tell the world that I'm coming home!

02 Juni 2011

Graduation!

26 Mei 2011

Het begin van het einde

17 April 2011

Prom

10 April 2011

Got Cruise?
Marieke

Actief sinds 06 Juli 2010
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 105323

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 04 Januari 2015

UWF

17 Augustus 2010 - 13 Juni 2011

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: